دومین جشنواره استانی کالاهای فرهنگی «خه لات» در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4016202
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲

دومین جشنواره استانی کالاهای فرهنگی «خه لات» در کردستان برگزار می‌شود

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری دومین جشنواره استانی کالاهای فرهنگی «خه لات» با تأکید بر کسب و کارهای فرهنگی و ترویج کالاهای فرهنگی اقوام ایرانی استان کردستان خبر داد.

دومین جشنواره استانی کالاهای فرهنگی«خه لات»

به گزارش ایکنا از کردستان، عیسی فلاحی، سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول دبیرخانه جشنواره کالاهای فرهنگی استان کردستان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی که امروز، چهارم آذرماه به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: اولین جشنواره استانی کالاهای فرهنگی در اسفندماه پارسال برگزار شد که در این مراسم از فعالان و شرکت‌کنندگان و تولیدکنندگان کالاهای فرهنگی استان کردستان طی مراسمی ویژه قدردانی و تجلیل به عمل آمد.

وی افزود: دومین جشنواره استانی «کالاها و محصولات فرهنگی» شامل هدایای فرهنگی و عروسک سازی و صنایع چاپ و بسته‌بندی در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار براساس فراخوان جشنواره تا 20 دی ماه سال جاری تعیین شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری این جشنواره برای دومین بار در استان کردستان بیان کرد: این جشنواره فرصتی است تا تولیدکنندگان، کارآفرینان و هنرمندان آثار خود را به صورت گروهی یا انفرادی در بخش‌های هدایای فرهنگی، شامل صنایع دستی چوبی، زیورآلات و هنرهای تزئینی، آلات و سازهای موسیقی و هنر جولایی و فرش دستبافت همچنین عروسک‌سازی و صنایع چاپ و بسته‌بندی در معرض داوری قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با محوریت فرهنگ‌سازی تولید و مصرف برگزار می‌شود، ادامه داد: هدف از برگزاری دومین دوره این جشنواره حمایت از تولیدکنندگان داخلی کالاهای فرهنگی استان کردستان، ارتقای فرهنگ عمومی استفاده از کالاهای فرهنگی، نظارت بر تولید محصولات و کالاهای فرهنگی، شناسایی فرصت ها و تهدیدهای موجود در بازار محصولات فرهنگی از طریق مطالعات میدانی، ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان، کمک به برندسازی و تقویت اقتصاد فرهنگ، گسترش همکاری با سازمان‌ها ونهادهای ذی ربط و ایجاد هم‌افزایی و به طور کلی رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور است.

فلاحی تأکید کرد: هدف از برگزاری این جشنواره علاوه برشناسایی ظرفیت‌های تولیدات فرهنگی استان کردستان تحقق شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده است و با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور و تاکید بر تولید ملی، توجه ویژه به تولیدکنندگان داخلی و ضرورت حمایت از کالای ایرانی و نیز توجه به مؤلفه‌های فرهنگی ایرانی اسلامی در کالاهای مصرفی استان ضرورت برگزاری چنین جشنواره‌ای را بیش‌تر از پیش می‌کند.

وی افزود: تولیدکنندگان، کارآفرینان و هنرمندان می‌توانند از سامانه جشنواره فیروزه جهت شرکت در این جشنواره شرکت نمایند و با مراجعه به سایت https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir جهت ثبت‌نام در این رخداد فرهنگی اقدام کنند. بدیهی است که آثار شرکت‌کنندگان پس از ثبت درخواست و درج عکس اثر در سایت مذکور با ارسال نسخه فیزیکی اثر به دبیرخانه جشنواره مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

مسئول دبیرخانه جشنواره کالاهای فرهنگی استان کردستان بیان کرد: هدایای فرهنگی شامل صنایع دستی چوبی، زیورآلات و هنرهای تزئینی، آلات و سازهای موسیقی، هنر جولایی و فرش دستباف و عروسک سازی و صنایع چاپ و بسته بندی از بخش‌های اصلی جشنواره است.

وی در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های 08733285240 و 08733285070 تماس حاصل کنند. نشانی دبیرخانه جشنواره، سنندج، بلوار شهید قاسم سلیمانی، مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان است.

انتهای پیام
captcha