همایش طلاب، روحانیون و نخبگان حوزه و دانشگاه در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4017800
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳

همایش طلاب، روحانیون و نخبگان حوزه و دانشگاه در کردستان برگزار شد

همایش طلاب، روحانیون و نخبگان حوزه و دانشگاه و بانوان فرهیخته استان با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز، 10 آذرماه در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد.

حجت الاسلام سعید عسکری مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در همایش طلاب، روحانیون، نخبگان حوزه و دانشگاه که امروز، ۱۰ آذرماه در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان نظام مقدس انقلاب اسلامی گلچین کردند و بسیاری از علما و روحانیون بزرگ و صاحب نام استان کردستان را به شهادت رساندند.

وی با اشاره به شهادت شهید ماموستا ملا حیدر فهیم افزود: اشرار ضد انقلاب بعد از اسارت این شهید والا مقام مدت‌ها وی را از این روستا به آن روستا می‌بردند شرط آزادی وی را توهین به امام راحل ونظام مقدس انقلاب اسلامی گذاشتند اما این شهید والا مقام شربت شهادت را نوشید.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیان کرد: شهید ماموستا محمد شیخ‌الاسلام، یکی از علمای صاحب نام کردستان کسی بود که سخنانش همیشه وحدت‌آفرین و باعث دلگرمی مردم بود. همچنین شهید ماموستا برهان عالی، نیز یکی دیگر از شهدای والامقام کردستان است که انگیزه دشمنان از به شهادت رساندن وی سخنان وحدت آفرین بود.

وی ادامه داد: امروز در محضر شخصیت بزرگواری هستیم که سکاندار مجمع تقریب مذاهب اسلامی هستند و خود منادی تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی هستند و وحدت و یکپارچگی امت اسلامی دغدغه اصلی وی بوده است و برهمین اساس کتابی را در این زمینه تألیف کرده‌اند.

شهدای روحانی سنگربانان دعوت به توحید بودند

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج هم در ادامه این نشست علما را بزرگترین مبلغان دین مبین اسلام در طول تاریخ و منادی وحدت دانست و اظهار کرد: شهدای روحانی با موعظه‌های خود سنگربانان دعوت به توحید بودند و با شهادت خود بر حق بودن مسیر خود را اثبات کردند.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) با برقراری ارتباط بین انسان و خدا پیوندی از جنس شجره طیبه ایجاد کرد ه و همواره مسلمانان را به وحدت و یکدلی و مودت دعوت می‌کرد.

امام جمعه سنندج علما را وارثان انبیا در ادامه مسیر نجاتبخش وحدت دانست و بیان کرد: کردستان نماد عملی وحدت بین اقوام و مذاهب اسلامی است.

وی ادامه داد: مراکز علوم دینی و حجره‌های طلاب، بقاع متبرکه و دانشگاه‌های مذاهب اسلامی در مضیقه بودجه‌ای هستند که امیدواریم دولت سیزدهم برنامه‌های راهگشایی برای رفع مشکلات مراکز دینی داشته باشد.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه چهار هزار طلبه علوم دینی کردستان تمام تلاش خود را برای روشن نگهداشتن چراغ دین به کار گرفته‌اند، یادآور شد: طلاب و روحانیون کردستان در عرصه‌های مختلف امتحان خود را به بهترین شکل پس داده‌اند.

کردستان به الگو و نماد وحدت و همدلی در جهان اسلام تبدیل شود

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان در ادامه این همایش اظهار کرد: ان شاءالله افقی که در نظر داریم برای کردستان با وجود همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها استان این است که کردستان به الگو و نماد وحدت و همدلی در جهان اسلام تبدیل شود.

وی افزود: این امر در سایه وجود علما و روحانیونی که در جای جای استان مشغول ترویج و تبلیغ دین و برقراری اتحاد و یکپارچگی میسر خواهد شد.

استاندار کردستان بیان کرد: علما و روحانیون دست خدمتگزاران مردم را بگیرند تا بتوانیم خدمات چشمگیری را در استان به انجام برسانیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از خانواده شهدای روحانی و جمعی از طلاب و روحانیون استان کردستان تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام
captcha