آغاز طرح سراسری نهضت تربیت قرآنی «نورالثقلین» در کردستان
کد خبر: 4018036
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴

آغاز طرح سراسری نهضت تربیت قرآنی «نورالثقلین» در کردستان

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان از آغاز سراسری طرح نهضت تربیت قرآنی «نورالثقلین» یا جلسات خانگی قرآن همزمان با سراسر کشور در کردستان خبر داد.

آغاز طرح سراسری نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین در کردستان

بهرام مرادی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان، در گفت‌‌و‌‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: طرح نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین همزمان با سراسر کشور از 11 آذرماه در کردستان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح قرآنی به عنوان جلسات خانگی قرآن محسوب می‌شود، افزود: این طرح قرآنی به همت مؤسسات، خانه‌های قرآنی و مساجد در سطح استان کردستان اجرا خواهد شد.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان به اهداف اجرای این طرح قرآنی اشاره و بیان کرد: ترویج و تبلیغ عموم مردم به خواندن قرآن کریم و با توجه به محدودیت‌های کرونایی بصورت خانوادگی، تقویت انس با قرآن کریم و تربیت قرآنی جامعه از اهداف اجرای این طرح قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه این طرح خانواده محور، خودجوش و مردم نهاد است، ادامه داد: طرح تربیت قرآنی نورالثقلین از نظر ساختاری آتش به اختیار و مردمی است و بر اساس دغدغه مقام معظم رهبری برای استفاده از ظرفیت نهادها و گروه‌های خودجوش تدوین شده است.

مرادی ادامه داد: براساس اجرای این طرح خانواده‌ها با ثبت‌نام در اجرای این طرح قرآنی، تحت نظارت تشکل‌های قرآنی یاد شده اقدام به برگزاری جلسات روزانه قرآنی با حضور اعضای خانواده خواهند کرد و جلسات قرآنی خود را در خانه تصویربرداری و در قالب کلیپ به تشکل‌های قرآنی ارسال می‌ کنند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه توانمندسازی طرح تربیت قرآنی نورالثقلین در مشهد مقدس برای مربیان و اساتید قرآنی افزود: 12 نفر از اساتید قرآنی و حافظان و مدرسان قرآن کریم استان کردستان شامل 6 نفر از بانوان و 6 نفر از آقایان در این طرح شرکت کردند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان در پایان یادآور شد: در این دوره سراسری اجرای هرچه بهتر طرح یاد شده برای مربیان و اساتید قرآنی حاضر در دوره آموزشی تبیین و تشریح شد.

انتهای پیام
captcha