الگوی رفتاری وحدت‌بخش کردستان را به جهان معرفی کنیم
کد خبر: 4018046
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷

الگوی رفتاری وحدت‌بخش کردستان را به جهان معرفی کنیم

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه الگوی رفتاری وحدت‌بخش و زندگی مسالمت‌آمیز اهل تشیع و تسنن در کردستان را باید به جهان معرفی کنیم گفت: در کردستان نیازی به تعریف تقریب و اتحاد مسلمین نداریم چراکه شاهد وحدت و همزیستی مسالمت‌آمیز بین پیروان مذاهب اسلامی هستیم.

حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شامگاه گذشته، 11 آذرماه در نشست با طلاب، روحانیون، نخبگان حوزه و دانشگاه و بانوان فرهیخته شهرستان سقز اظهار کرد: اگر در کردستان جنگ و ناامنی داشته‌ایم از خارج بر مردم این منطقه تحمیل شده است چون مردم کردستان جنگ‌طلب نیستند و منشأ ترور و تکفیر در این استان از خارج کشور است.

وی با اشاره به اینکه الگوی رفتاری وحدت‌بخش و زندگی مسالمت‌آمیز اهل تشیع و تسنن در کردستان را می‌توانیم به جهان معرفی کنیم، افزود: در کردستان نیازی به تعریف تقریب و اتحاد مسلمین نداریم چراکه شاهد وحدت و همزیستی مسالمت‌آمیز بین پیروان مذاهب اسلامی هستیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: مردم ایران اهل توهین کردن به همدیگر نیستند وجود این مسائل از دو عامل توطئه خارجی و جهل داخلی سرچشمه می‌گیرد که توطئه خارجی نقش بیشتری دارد.

وی ادامه داد: کردستان دانشمندان بسیاری را تقدیم جهان اسلام کرده است و این نشان می‌دهد که ما در داخل کشور مشکلی با هم نداشته‌ایم و حتی در قبل از انقلاب هم مردم ایران با همدیگر مشکلی نداشتند اما بعد از انقلاب دشمنان ملت ایران چون دستشان از منابع ایران قطع شد اقدام به تفرقه‌افکنی در بین اقوام و مذاهب اسلامی کردند تا انقلاب را تضعیف کنند و دوباره مسیر برای تسلطشان بر منابع خدادادی ایرانیان هموار شود.

حجت‌الاسلام شهریاری افزود: تفکر انقلاب اسلامی ایران عامل ترس صهیونیست‌ها شده و براین اساس برای جلوگیری از نفوذ تفکر مقاومت دست به انواع توطئه‌ها می‌زنند، چراکه می‌ترسند روحیه ضداستکباری ملت ایران برای همه آزادی‌خواهان و مظلومان جهان الگو شود.

وی ادامه داد: قوم کُرد طی چهار دهه از انقلاب اسلامی ثابت کرده است که پیروان راستین مکتب امام خمینی(ره) هستند و این مهم را در دوران هشت سال دفاع مقدس و پس از آن ثابت کرده‌اند اما دشمنان قصد داشتند با جنگ، انقلاب اسلامی ایران و تفکر انقلابی مردم ایران را از بین ببرند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: نقشه صهیونیست‌ها این است که با ترور دانشمندان و علمای اهل سنت و اهل تشیع ایران و حمایت از گروه‌های تکفیری به جمهوری اسلامی ایران فشار بیاورند.

وی افزود: امروز موشک‌های موجود در لبنان، یمن و سوریه که به طرف رژیم صهیونسیتی نشانه رفته موجب عزت جهان اسلام شده است. آمریکا و صهیونیست‌ها این آرزو را به گور خواهند برد که بین ملت ایران فاصله بیاندازند و عزت ملت ایران امروز زبانزد جهانیان است.

حجت‌الاسلام شهریاری در پایان یادآور شد: کردستان هیچ‌گاه از درون هیچ مشکلی برای ایران ایجاد نکرده است و قوم کُرد یک قوم فرهیخته، مجاهد و شهیدپرور هستند و روزی را می‌بینیم که خانه عنکبوتی صهیونیست‌ها نابود خواهد شد.

انتهای پیام
captcha