آغاز درخشش روح خداپرستی در قلب فرشتگان زمینی
کد خبر: 4018215
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

آغاز درخشش روح خداپرستی در قلب فرشتگان زمینی

مدیر آموزش‌و‌پرورش شهرستان سقز با اشاره به اینکه ورود به سن تکلیف به معنای پذیرفتن عبودیت و بندگی پروردگار متعال است گفت: جشن تکلیف آغاز درخشش روح خداپرستی در قلب فرشتگان زمینی است.

 فیروز عارفی مدیر آموزش‌وپرروش سقز

به گزارش ایکنا از کردستان، فیروز عارفی، مدیر آموزش‌و‌پرورش شهرستان سقز امروز، 13 آذرماه در آیین نمادین جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر دبستان دخترانه بهاران سقز با تبریک آغاز سن تکلیف به دانش‌آموزان در رابطه با بحث بایدها و نبایدهایی که دانش‌آموزان باید در این سن مورد توجه قرار دهند، اظهار کرد: اگر از ابتدای رسیدن به سن تکلیف در انجام فرایض و واجبات تلاش شود هیچ‌گاه فرد اسیر هوای نفس نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ورود به سن تکلیف به معنای پذیرفتن عبودیت و بندگی پروردگار متعال است، افزود: جشن تکلیف آغاز درخشش روح خدا پرستی در قلب فرشتگان زمینی است و یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش، آشنا کردن دانش‌آموزان با آموزه‌های دینی است.

مدیر آموزش‌و‌پرورش شهرستان سقز بیان کرد: امروز هم روزی مبارک و هم روزی به یادماندنی در خاطر دانش‌آموزان است که براین اساس باید با برگزاری بهترین جشن تکلیف زمینه تشویق و ایجاد انگیزه برای اعمال دینی را در دانش‌آموزان فراهم کرد. رسیدن به سن تکلیف نقطه عطفی در زندگی هر انسان است و خانواده و والدین باید با کمک مجموعه‌های فرهنگی، وظایف دینی را برای فرزندان خود تبیین و تفهیم کنند.

عارفی اظهار کرد: در فرهنگ انسان‌ساز نماز رعایت حجاب اسلامی و مقید بودن به آموزه‌ها و دستورات دینی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که باید به بهترین شکل به دانش‌آموزان دختر آموزش داده شود.

وی با تأکید بر اینکه نماز بهترین وسیله برای ارتباط با خدا است، افزود: دانش‌آموزان اگر از ابتدای رسیدن به سن تکلیف در انجام فرایض و واجبات خود تلاش کنند، هیچ‌گاه اسیر هوای نفس نمی شوند و از لحاظ سلامت روان، دارای روح و روانی متعالی‌تر و آرامش و خوشبختی قابل قبولی هستند.

مدیر آموزش‌و‌پرورش شهرستان سقز افزود: انسان وظایفی بر عهده دارد که با رشد فرد، تکالیف و وظایف او به نسبت گذشته بیشتر می شود و یکی از این وظایف، تکلیف در برابر خدای بزرگ است و ما با عبادت خود را بزرگ می‌کنیم و همچنین خدا را از خود راضی نگه می‌داریم.

وی با اشاره به قاعده هدایت تکوینی اظهار کرد: انسان به دلیل داشتن اختیار می‌تواند عبادات و شکرگذاری در قبال خدای خود را به بهترین نحو انجام دهد و اگر خود را مقیّد به این عبادت نبیند، نمی‌تواند برابر خدای خود سربلند بیرون آید بنابر این هدایت تشریعی در سنین تکلیف بر انسان واجب می‌شود.

عارفی خطاب به معلمان گفت: دانش‌آموزان قبل از هر چیز معلمان را به عنوان الگو قلمداد می‌کنند و معلم می تواند با الگوی عملی نقش مهمی در هدایت دانش‌آموزان ایفا کند. معلمان در رعایت شئونات اسلامی باید دارای ظاهر و باطن یکسان باشند و سعی کنند عامل به گفته‌های خود بوده عملاً هم به آن‌ها مقید باشند.

مدیر آموزش‌و‌پرورش سقز در پایان یادآور شد: امیدواریم اهتمام به برنامه‌های دینی و شئونات اسلامی در کارنامه عمل بانیان آن ثبت و ضبط شود.

انتهای پیام
captcha