برپایی نمایشگاه نقاشی «آهسته گامان کازیوه» در سقز
کد خبر: 4018313
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

برپایی نمایشگاه نقاشی «آهسته گامان کازیوه» در سقز

نمایشگاه نقاشی و صنایع دستی جمعی از هنرآموزان آموزشگاه معلولان کازیوه سقز با همکاری حوزه هنری استان کردستان و اداره بهزیستی شهرستان سقز از ۱۱ تا ۱۸ آذرماه در گالری مانا پردیس سینمایی مهر برپا می‌شود.

نمایشگاه نقاشی «آهسته گامان کازیوه» در سقز

سنور سقزی، مدیر آموزشگاه کازیوه در گفت‌‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: نمایشگاه نقاشی و صنایع دستی جمعی از هنرآموزان آموزشگاه معلولان کازیوه سقز از 11 آذرماه در محل گالری مانا پردیس سینمایی مهر برپا شد.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت روز جهانی معلولین و به منظور به تصویر در آوردن توانمندی‌های خاص افرادی با معلولیت ذهنی به نمایش گذاشته شده است، افزود: در این نمایشگاه 80 اثر نقاشی از 15 هنرآموز با معلولیت ذهنی و آثار چرم‌دوزی و نمددوزی 10 هنرآموز دیگر آموزشگاه کازیوه سقز در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

مدیر آموزشگاه کازیوه با اشاره به اینکه این آموزشگاه از سال 1394 فعالیت خود را زیر نظر اداره بهزیستی شهرستان سقز آغاز کرده است، بیان کرد: هم اکنون تعداد 40 نفر به عنوان معلول ذهنی در این آموزشگاه زیر نظر فرزانه عسگری، بیان مصطفایی وشلیر قدیمی، به فراگیری رشته‌های مختلف هنری مشغول هستند.

وی این آثار را حاصل دو سال فعالیت 25 نفر از هنر آموزان این آموزشگاه در دوران کرونا دانست و گفت: معلولیت نمی‌تواند عاملی بازدارنده برای شکوفایی خلاقیت‌ها شود و در صورت فراهم شدن شرایط لازم شاهد خلق آثار ارزشمندی از آنان خواهیم بود.

سقزی با قدردانی از فراهم شدن شرایط برگزاری این نمایشگاه گفت: برگزاری این گونه برنامه‌ها در طول سال برای معلولان و فراهم شدن شرایط و امکانات لازم حضور افراد معلول در برنامه‌های جمعی می‌تواند در تشویق این افراد و کم کردن مشکلات روحی و روانی آنان بسیار مؤثر باشد.

وی اشتغالزایی و مناسب‌سازی معابر سطح شهر و فراهم کردن سایر خدمات رفاهی برای معلولان را از مهم‌ترین خواسته‌های جامعه معلولان ذکر کرد و یادآور شد: معلولان نیازمند ترحم نیستند بلکه آن چیزی که برای آنان اهمیت دارد فراهم کردن بسترهای لازم فعالیت در جامعه است.

انتهای پیام
captcha