پژوهش سرلوحه پیشرفت و توسعه کشور است
کد خبر: 4018368
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
مدیر کل آموزش و پرورش گلستان:

پژوهش سرلوحه پیشرفت و توسعه کشور است

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در آیین متمرکز گرامیداشت هفته پژوهش، با بیان اینکه پژوهش زیربنای توسعه است، افزود: در دنیای امروز بخش‌های مختلف به ویژه صنعت، مرهون پژوهشگران بوده و پژوهش سرلوحه پیشرفت و توسعه کشور است.

به گزارش ایکنا از گلستان، احسان گوهری‌راد، مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در آیین متمرکز استانی گرامیداشت هفته پژوهش که با حضور علی نجفی‌نژاد، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، مهدی غفاری، رئیس پارک علم وفناوری استان و سایر مسئولین استانی و شهرستانی و دانش‌آموزان و معلمان پژوهنده صبح امروز ۱۳ آذرماه در دبیرستان امام علی‌(ع) گرگان برگزار شد، گفت: پژوهش موجبات توسعه و پیشرفت جوامع بشری را فراهم می سازد؛ پژوهش و پژوهشگری از بدو تاریخ اسلام بوده تا جایی که خداوند به پیامبر(ص) فرمود به امتت بگو در مورد دین اسلام پژوهش و تحقیق کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه پژوهش زیربنای توسعه است، افزود: در دنیای امروز بخش‌های مختلف به ویژه صنعت، مرهون پژوهشگران بوده و پژوهش سرلوحه پیشرفت و توسعه کشور است.

گوهری‌راد با بیان اینکه پژوهش‌ محور و سرلوحه کار آموزش و پرورش گلستان بوده است، تصریح کرد: ۳۹۰ هزار دانش‌آموز استان در کنار آموزش در حال فعالیت در بخش‌های پژوهشی نیز هستند و نمونه بارز این پژوهش‌ها موفقیت‌های کسب شده در جشنواره خوارزمی است.

وی با بیان اینکه در جهان امروز پیشرفت و توسعه کشورها بر مبنای علم و دانش استوار است، اظهار کرد: پژوهش و تولید علم و فناوری از مهمترین عناصر رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، صنعتی و سیاسی کشور به حساب می‌آید.

همچنین؛ در این مراسم امیر‌علی باقرزاده، دانش‌آموز گلستانی برگزیده کشوری در خصوص طرح پژوهشی خود در زمینه استفاده بهینه از مواد پلاستیکی، توضیحاتی را به مدعوین ارائه داد.

انتهای پیام
captcha