ارسال ۵۰ مقاله به نخستین کنفرانس مریوان‌شناسی
کد خبر: 4018606
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

ارسال ۵۰ مقاله به نخستین کنفرانس مریوان‌شناسی

دبیر علمی کنفرانس مریوان‌شناسی از ارسال ۵۰ مقاله از پژوهشگران، صاحب‌نظران و اساتید کردستانی به دبیرخانه کنفرانس مریوان‌شناسی خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۰ مقاله از سوی هیئت داوران این کنفرانس پذیرش شد.

نشست خبری اولین کنفرانس مریوان‌شناسی

به گزارش ایکنا از کردستان، امید ورزنده، دبیر علمی کنفرانس امروز، 14 آذرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان از طرح ایده اولیه این کنفرانس با عنوان «مریوان در گذر زمان» یاد و اظهار کرد: در چند سال گذشته با کاملتر شدن، ایده اولیه طرح به بخش‌های مختلف از جمله تاریخ، اقتصاد، گردشگری و غیره گسترش یافت.

وی از ارسال 50 مقاله از پژوهشگران، صاحب نظران و اساتید کردستانی به دبیرخانه کنفرانس مریوان شناسی خبر داد و گفت: از این تعداد 20 مقاله از سوی داوران این کنفرانس پذیرش شد.

دبیر علمی کنفرانس مریوان‌شناسی با اشاره به اینکه در حال حاضر کنفرانس در دو روز 18 و 19 آذرماه در مریوان برگزار خواهد شد، بیان کرد: برای این دو روز برگزاری کنفرانس چهار پنل تخصصی آماده شده است.

عبید رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان کردستان در ادامه این نشست با اشاره به اهمیت و توجه ویژه به اجرای این حرکت‌های فرهنگی، افزود: همایش گروس‌شناسی و لیلاخ‌شناسی در اولویت برنامه‌های آینده این اداره قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه هدف ما استمرار این برنامه‌ها تا حصول نتیجه مطلوب است، افزود: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری از اهداف مهم اجرای برنامه‌هایی همچون جشنواره تئاتر خیابانی و کنفرانس مریوان‌شناسی است که باید تحقق یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: ایجاد تغییر و تحول در وضعیت موجود یکی دیگر از اهداف اجرای این برنامه‌های فرهنگی است و بر همین اساس باید از تمام توانایی‌ها و توانمندی‌ها موجود در استان در این زمینه استفاده شود و به طور قطع یکی از این ظرفیت‌ها فضای مجازی است.

انور روشن، دبیر اجرایی کنفرانس مریوان‌شناسی با اشاره به برگزاری اولین کنفرانس مریوان‌شناسی توسط انجمن ادبی مریوان در روزهای 18 و 19 آذرماه خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری هرچه بهتر این کنفرانس انجام شده است.

وی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان، شورای اسلامی و شهرداری مریوان، مرکز کردستان شناسی دانشگاە آزاد اسلامی تقدیر و تشکر کرد و افزود: از بیش از سی شهر کُردنشین مهمانانی به این کنفرانس دعوت شده‌اند.

دبیر اجرایی کنفرانس مریوان شناسی از بخش‌های جنبی کنفرانس خبر داد و یادآور شد: در کنار بخش تخصصی کنفرانس نمایشگاه عکس‌های قدیمی مریوان در نگارخانه ارشاد، نمایشگاه مجسمه مفاخر مریوان و برنامه‌ای شبانه برای گرامیداشت فرهنگ و یاد و خاطره مریوان در گذشته برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha