علما داشته‌های خود را در مسیر هدایت جامعه هزینه کرده‌اند
کد خبر: 4020464
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵

علما داشته‌های خود را در مسیر هدایت جامعه هزینه کرده‌اند

امام جمعه سنندج با اشاره به دیدگاه اسلام و پیامبر اکرم(ص) در مورد علما و روحانیون گفت: علما چراغ روشن و هدایت‌بخش جامعه هستند و تمام وجود خود را در مسیر خدمت به ارشاد و هدایت جامعه هزینه کرده‌اند.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری دیروز، 21 آذرماه در مراسم ترحیم ماموستا شمس‌الدین حبیبی، یکی از علمای دینی استان که به همت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و مدرسه علوم دینی خواهران حضرت خدیجه(س) سنندج برگزار شد، با تسلیت درگذشت این عالم روحانی به خانواده و جامعه روحانیون و مردم کردستان اظهار کرد: زمانی که علما و ماموستایان دینی رحلت می‌کنند ضایعه بزرگی را برای جامعه به بار می‌آورند.

وی با تأکید بر اینکه مرگ حق بوده و راهی است که همه موجودات زنده روزی باید طی کنند، افزود: خوشا به حال کسانی که زندگی خود را در مسیری هزینه می‌کنند که مرگشان ضایعه برای بازماندگان و جامعه پیرامونشان است.

امام جمعه سنندج با اشاره به دیدگاه اسلام و پیامبر اکرم(ص) در مورد علما و روحانیون بیان کرد: علما چراغ روشن و هدایت‌بخش جامعه هستند و تمام وجود خود را در مسیر خدمت به ارشاد و هدایت جامعه هزینه کرده‌اند.

وی ادامه داد: ماموستایان و علمای دینی با وجود تمام سختی‌ها هرگز سنگر هدایت جامعه و تلاش در مسیر ترویج دین و ارزش‌های دینی را ترک نمی‌کنند.

ماموستا رستمی گفت: خداوند در قرآن کریم در مورد علما می‌فرماید که مسائلی را که خیلی از افراد از درک آن عاجز هستند، علما درک می‌کنند. تنها چیزی که در جهان می‌ماند و هرگز به فنا نمی‌رود علم است.

وی با اعلام اینکه بزرگترین عالم در جهان بشریت رسول مکرم اسلام است و روحانیون پر چم‌داران و رهروان راه این پیامبر الهی هستند، یادآور شد: پیامبر خدا می‌فرمایند: «نزدیک‌ترین انسان به درجه من عالمان هستند» به همین دلیل است که خون ماموستایان با خون شهدا برابر است.

انتهای پیام
captcha