«سماح ادريس»؛ پاسدار مقاومت و حامی فلسطین
کد خبر: 4021575
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

«سماح ادريس»؛ پاسدار مقاومت و حامی فلسطین

«سماح ادریس»؛ نویسنده لبنانی از حامیان فلسطین و مقاومت بود که چندی پیش بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

«سماح ادريس»؛ پاسدار مقاومت و حامی فلسطینبه گزارش ایکنا، سماح ادریس روشنفکر، نویسنده، رمان‌نویس، مترجم و از اعضای مؤسس «کمپین تحریم حامیان اسرائیل در لبنان» از سال 2002 و متولد 14 اکتبر 1961 میلادی بود.

وی به دلیل فعالیت مداوم خود در زمینه رد عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها و افزایش آگاهی میان مردم به خصوص تحریم صهیونیست‌ها در سراسر جهان شناخته شده بود.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در لبنان، سماح ادریس علی‌رغم تسلط پول‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس بر دنیای مطبوعات و رسانه‌ها و چیرگی نفوذ آمریکا بر محیط روشنفکران و لغزش بسیاری از آنها در محور رژیم صهیونیستی بر مواضع خود در قبال دفاع از مقاومت لبنان و آرمان‌های فلسطین ثابت قدم ماند، چیزی که تا ابد از یاد نخواهد رفت.

شعار این نویسنده لبنانی «اگر فلسطین را رها کنیم، خودمان را رها کرده‌ایم» بود. بیماری سرطان به او فرصت زیادی نداد، چند ماه از ابتلا به این بیماری بدخیم و شروع درمانش می‌گذشت که از خانواده و دوستدارانش جدا شد.

سماح ادریس، فرزند مرحوم سهیل ادریس مؤسس «دارالآداب» بود، دارالآداب یکی از مهم‌ترین مجلات ادبی و فکری جهان عرب به شمار می‌آید، سماح سردبیری آن را بعد از فوت پدرش در سال 1992 برعهده گرفت. مادرش نیز «عايده مطرجی» نام داشت و نویسنده و مترجم نامداری بود.

انتهای پیام
captcha