اعلام برنامه‌های سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کردستان
کد خبر: 4025180
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸

اعلام برنامه‌های سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کردستان

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از برگزاری برنامه‌های هنری متنوعی به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و ابوالمهدی مهندس به همت حوزه هنری در سطح استان خبر داد.

امین مرادی رئیس حوز هنری کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان امروز، ۱۱ دی‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با گرامیداشت یاد وخاطره سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابوالمهدی مهندس اظهار کرد: سردار سلیمانی برای مردمان کُرد از جایگاه ویژه‌ای در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس برخوردار بوده و مهر و محبت این شهید در استان و مناطق کُردنشین اقلیم کردستان عراق مثال زدنی است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم «کاروان حبیب» و شب خاطره در سنندج افزود: در این مراسم دبیرکل حزب سوسیال دموکرات کردستان عراق محمد حاجی محمود، در سخنانی از نقش و تأثیرگذاری حضور حاج قاسم در جلوگیری از سقوط اربیل به دست داعش و دوستی با دسته‌ها و گروه‌های مختلف کردستان عراق سخنان بسیار مهمی را بیان کرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان: بیان کرد: شهادت حاج قاسم برخلاف انتظار استکبار جهانی همچون دوران حیات‌شان سبب پیروزی‌های بزرگ در منطقه شد که خروج آمریکا از افغانستان و عراق در کنار ضربه‌های سهمگین به قدرت پوشالی آمریکا در منطقه بخشی از آن بوده است.

وی تحکیم جنبه‌های وحدت بین گروه‌های مختلف در کشورهای منطقه و پررنگ‌تر شدن محور مقاومت از ثمرات خون شهید حاج قاسم است و امیدواریم غیور مردان کشورمان مرحله به مرحله در انتقام خون این ژنرال بی‌بدیل جهان اسلام گام برخواهند داشت.

مرادی در مورد برنامه‌های پیش‌بینی شده حوزه هنری استان کردستان در ایام دومین سالگرد شهادت حاج قاسم گفت: مستند «72 ساعت»، به کارگردانی مصطفی شوق با همکاری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کردستان به صورت همزمان دوشنبه 13 دی ماه ساعت 18 به صورت رایگان در پردیس سینمایی بهمن سنندج، مهر سقز و آزادی بیجار اکران می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: مشارکت در برگزاری «نشست روشنگری» ویژه بانوان، برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی عکس و آثار گرافیکی با محوریت حاج قاسم در گالری سوره سنندج و مهر بیجار، برگزاری «شب شعر فاطمی» و انتشار آثار تولید شده هنرمندان در رابطه با موضوع شهادت حاج قاسم در بستر فضای مجازی از دیگر برنامه‌های اجرایی حوزه هنری در این ایام است.

انتهای پیام
captcha