نهضت قرآنی در آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی شود
کد خبر: 4025328
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰

نهضت قرآنی در آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی شود

رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه توجه به ترویج نهضت قرآنی به منظور فاصله گرفتن از مهجوریت‌های قرآنی اهمیت فراوانی دارد، گفت: دوره‌های آموزشی تفسیر قرآن و آشنایی با بنیان‌های فکری مهدویت توسط ستاد اقامه نماز در سطح استان برگزار می‌شود.

نهضت قرآنی، ستاد اقامه نماز، آذربایجان شرقی به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان، حجت‌الاسلام مجید آقاجانی، مدیر ستاد اقامه نماز آذربایجان‌شرقی، روز 11 دی‌ماه، در جلسه شورای اقامه نماز سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه الزهرا(س) و گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی، گفت: توجه به ترویج نهضت قرآنی به منظور فاصله گرفتن از مهجوریت‌های قرآنی اهمیت فراوانی دارد و ستاد اقامه نماز استان، دوره‌های آموزشی تفسیر قرآن و آشنایی با بنیان‌های فکری مهدویت در سطح استان برگزار می‌ کند.

وی افزود: ستاد اقامه نماز استان با برنامه محوری در حوزه مسائل فرهنگی و آموزشی مرتبط با این بخش با تمامی سازمان‌ها تعامل و ارتباط سازنده داشته و امر ارزیابی و نظارت بر حسن اجرای امور را از طریق کارشناسان ستاد با جدیت دنبال می‌کند.

آقاجانی، بر استفاده از ظرفیت‌های واحدهای صنعتی استان در برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و ارتقا جایگاه اقامه نماز در واحدهای تولیدی تاکید کرد و ادامه داد: با تمهیداتی که از سوی ستاد اقامه نماز استان پیش‌بینی شده، سه‌شنبه‌های مهدویت و جمعه‌های آل یاسینی که در راستای زمینه سازی ظهور و امامت شناسی است، به‌صورت مستمر و منسجم در سطح شهر برگزار می‌شود.

مدیر بنیاد مهدویت آذربایجان‌شرقی، فعالیت جهادی در زمینه نماز و مباحث اعتقادی را ضروری دانست و افزود: اشاعه فرهنگ نماز به منظور حفظ شعائر الهی و تبلیغ مفاهیم دینی و ارزشی از ضروریات بسیار مهم حال حاضر جامعه می‌باشد.

وی بر همکاری بیش از پیش سازمان‌ها و دستگاه‌ها با ستاد اقامه نماز آذربایجان‌شرقی تأکید کرد و گفت: همه ما در برابر موضوع نماز تکلیف داریم و باید با فرهنگ سازی بیشتر برای مواجهه با تهاجم فرهنگی بیگانگان مسئولانه اقدام کنیم.

مدیر ستاد اقامه نماز آذربایجان‌شرقی، تهیه و ارائه گزارش عملکردها و اقدامات اجرایی از سوی سازمان‌ها در جهت ارزیابی، نظارت و سنجش میزان تحقق اهداف را بسیار مهم دانست و افزود: اجرای دوره‌های آموزشی و فرهنگی در زمینه اخلاق و دین در سازمان‌ها جدی گرفته شود.

غلامعلی راستی، سرپرست سازمان صمت آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید سلیمانی، بر تعامل و همکاری مستمر سازمان صمت با ستاد اقامه نماز استان تأکید کرد و گفت: بااجرای برنامه‌های منسجم و با کاهش محدودیت‌های کرونایی بار دیگر شاهد استمرار برگزاری مراسم مذهبی و همچنین جلسات آموزشی نظیر تفسیر قرآن و آموزه‌های دینی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اصناف و بازاریان استان همواره در انجام اقدامات خیرخواهانه و مذهبی پیشگام بوده‌اند، افزود: مجموعه صمت استان با مأموریت‌های متنوع و ارائه خدمات مختلف به شهروندان آماده همکاری کامل با ستاد اقامه نماز استان است.

سرپرست سازمان صمت آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: جلسات هماهنگی با اتاق اصناف و اتحادیه‌ها به منظور پیشبرد بیش از پیش اهداف تبیین شده ستاد اقامه نماز در بازار، مراکز تجاری و صنوف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha