وحدت و امنیت پایدار دو عامل مهم توسعه در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 4027952
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

وحدت و امنیت پایدار دو عامل مهم توسعه در سیستان‌وبلوچستان

وحدت و امنیت پایدار دو عامل بسیار مهم در توسعه جامعه محسوب می‌شود، سیستان‌وبلوچستان به عنوان دارنده ۱۱ درصد از مساحت کشور ایران، دارای خصوصیاتی غیر قابل انکار از جمله اقوام و مذاهب مختلف است بنابراین وحدت و امنیت این منطقه زبانزد عام‌وخاص است.

وحدت در ایرانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، وحدت و امنیت پایدار دو عامل بسیار مهم در توسعه جامعه محسوب می‌شود، سیستان‌وبلوچستان به‌عنوان دارنده 11 درصد از مساحت کشور ایران، دارای خصوصیاتی غیر قابل انکار از جمله اقوام و مذاهب مختلف است که وحدت و امنیت این منطقه زبانزد عام‌وخاص است.

شیعه و سنی در این خطه پهناور از کشور ایران اسلامی در کنار هم با وحدت و برادری بدون هیچ‌گونه مشکلی زندگی و با هم وصلت کرده و در مراسمات شادی و غم همدیگر شرکت می‌کنند. از سنوات گذشته تاکنون دشمنان ایران اسلامی به واسطه سرویس‌های جاسوسی، گروهک‌ها و نیروهای جیره‌خوار خود، در تلاش هستند تا این وحدت را کم‌رنگ و از بین ببرند و در این خصوص از هیچ کاری روی‌گردان نیستند.

در آخرین اقدام دو جیره‌خوار استکبار جهانی شامل غلام و مهراب شه‌بخش که جرایمی مانند عضویت در گروهک تروریستی سپاه صحابه، هم‌کاری در به شهادت رساندن برخی از پرسنل رده‌های مختلف سپاه، اقدام علیه عوامل ناجا، انجام اقدامات ضد امنیتی، گروگان‌گیری، اخاذی و غیره را در کارنامه خود دارند چند نفر از نیروهای سپاه پاسداران را شهید و قوم خود و طوایف دیگر ساکن در منطقه سرجنگل را به مقابله با شیعیان و نیروهای امنیتی و انتظامی تحریک می‌کنند و این موضوع درحالی رخ می‌دهد که کشتن مسلمان در فقه و مذهب شیعه و سنی هیچ جایگاهی ندارد.

خوشبختانه نیروهای مقتدر قرارگاه قدس با همراهی و همکاری سایر نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی توانست در کمترین زمان این دو شرور را به هلاکت رسانده و امنیت پایدار را به حوزه کورین، سرجنگل و شورو برگردانند.

مردم ایران اسلامی شیعه و سنی، مسیحی و کلیمی همه هوشیار بوده و در این نقش بزرگان اقوام و طوایف را نباید نادیده گرفت و البته نباید گذاشت عده‌ای کوردل این‌گونه افراد آبروی یک قوم و طایفه را زیر سؤال ببرند.

هیچ‌کس دوست ندارد در منطقه‌ای که زندگی می‌کند، احساس ناامنی وجود داشته باشد، امنیت پایدار تنها عامل توسعه در هر منطقه محسوب می‌شود و متأسفانه یکی از عوامل محرومیت استان، انجام چنین اقدامات از سوی معاندین است که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، احساس امنیت لازم را در این خطه ندارند.

سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در دولت‌های گذشته بارها برای سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان اعلام آمادگی کرده‌اند اما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم و موانع اداری از یک طرف و از سوی دیگر عدم احساس امنیت که بسیار مهم است، باعث شده تا سرمایه‌گذاری افراد به دیگر استان‌ها انتقال پیدا کند.

برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف سیستان‌وبلوچستان مسئولان برای رفع موانع و مردم در کنار دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و نظامی باید تلاش کنیم تا با هر اقدامی که مانع توسعه این استان است، مقابله کنیم.

خبرنگار: پوریا جهان‌تیغی

انتهای پیام
captcha