محفل شب خاطره بمباران انبار نفت خرم‌آباد برگزار شد
کد خبر: 4032565
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
با عنوان «سیاوشانه»؛

محفل شب خاطره بمباران انبار نفت خرم‌آباد برگزار شد

اولین محفل خاطره‌گویی از لحظه‌های خون‌بار حملات هوایی عراق به انبار نفت خرم‌آباد با عنوان «سیاوشانه» در حوزه هنری لرستان برگزار شد.

محفل شب خاطره بمباران انبار نفت خرم‌آباد به گزارش ایکنا از لرستان، محفل ادبی «سیاوشانه» از سوی حوزه هنری لرستان و  با همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و دفتر شب خاطره حوزه هنری لرستان، یکشنبه، 10 بهمن‌ماه مصادف با سالگرد بمباران انبار شرکت نفت خرم‌آباد در دهم بهمن‌ماه سال 65، در تالار ماه حوزه هنری این استان برگزار شد.

در این برنامه تعدادی از پرسنل شرکت نفت که در حادثه بمباران انبار شرکت نفت خرم‌آباد حضور داشتند وقایع آن روز را روایت کردند.

علی مرادخانی، مهدی کمالوند، احمد باقری‌طولابی و‌ غلام شهبازی از کارکنان شرکت نفت خرم‌آباد در زمان بمباران، روایت‌های ناگفته از بمباران شرکت نفت خرم‌آباد و همچنین شهادت غم‌انگیز شهیدان نفت بیان کردند.

اجرای نمایش‌واره شهدای بمباران شرکت نفت خرم‌آباد از دیگر بخش‌های این برنامه بود که به کارگردانی پویا حسنوند و بازی تعدادی از هنرمندان اجرا شد. همچنین در این برنامه داستان کوتاهی از حادثه بمباران و جنگ شهرها با عنوان «نه تن، نه پلاک و نه کلاشینکف» از سوی سارا مهرارا از نویسندگان واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری لرستان قرائت شد.

پیمان بهرامی، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی لرستان در این مراسم، در سخنانی با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و ایثارگری و سلحشوری رزمندگان، گفت: بی‌شک دفاع مقدس یکی از گنجینه‌های ارزشمند تاریخی این مرز و بوم است که یادآور پایمردی‌ها و غیرت و ولایت‌مداری ایرانیان است.

وی در سخنانی با اشاره به پایمردی و ایثارگری مجموعه صنعت نفت کشور به‌ویژه در مناطق جنوب و غرب کشور در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: نیروهای شرکت نفت در دوران جنگ تحمیلی اجازه توقف حرکت چرخ‌های اقتصادی را ندادند و پرتلاش، جبهه‌های نبرد را برای دفاع جانانه و در دوران دفاع مقدس نگه داشتند.

بهرامی اضافه کرد: صنعت نفت کشور بیش از هزار و  ۱۷ نفر شهید تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد ۴۳۵ نفر شهدای شرکت ملی پالایش و پخش هستند و از این تعداد هشت شهید هم از خطه ولایت‌مدار لرستان است.

نماهنگ شهدای دفاع مقدس مزین به عکس‌های شهدا،  پخش مصاحبه از راویان حادثه بمباران انبار نفت خرم‌آباد از بخش‌های دیگر این برنامه بود.

در پایان از تمثال شهدای شرکت نفت خرم‌آباد شهید عبدالرحیم ویسکرمی، شهید عباس محمودوند، شهید عیسی معظمی‌گودرزی، شهید رضا معظمی‌گودرزی، شهید غریب ترکی‌چاهستانی، شهید عزیز قلندرزاده، شهید نجف‌علی فرهادی و شهید محمد ساکی‌هنری رونمایی شد.

یادآور می‌شود، سیاوشانه محفلی است برای زدودن غبار فراموشی روزهایی که بارها و بارها در لرستان تکرار شده‌اند، روزهایی که خواب را از چشمان مردم ربودند و زندگی سخت‌شان را دشوارتر کردند.

دهم بهمن ۱۳۶۵ فقط یکی از آن روزهاست که  دفتر شب خاطره حوزه‌ هنری با مشارکت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی لرستان آن را روایت می‌کند.

در دهم بهمن‌ماه سال ۱۳۶۵ انبار شرکت نفت خرم‌آباد مورد اصابت بمباران‌های هواپیماهای بعثی قرار گرفت که در این جریان هشت نفر از کارکنان شرکت نفت خرم‌آباد به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
captcha