مدرسه ۹ کلاسه بنیاد برکت در مریوان افتتاح شد
کد خبر: 4034753
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

مدرسه ۹ کلاسه بنیاد برکت در مریوان افتتاح شد

دبستان ۹ کلاسه بنیاد برکت به میمنت دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی امروز، ۱۹ بهمن‌ماه در مریوان افتتاح شد.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان، امروز، 19 بهمن‌ماه در آیین افتتاح مدرسه ۹ کلاسه بنیاد برکت اظهار کرد: خوشحالم که امروز در شهر مردم غیور و غیرتمند مریوان حضور دارم.

وی با اشاره به اینکه بنیاد برکت یکی از برکات جمهوری اسلامی و یادگار امام خمینی(ره) است، افزود: امیدوارم دانش‌آموزان این مدرسه مانند بسیاری از فارغ التحصیلان مریوانی مایه افتخار باشند و آینده خوبی برای مریوان و کشور رقم بزنند.

شیوا قاسمی‌پور، نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از سال گذشته تا کنون ۳۵ پروژه آموزشی در شهرستان مریوان فعال شده که این امر جای امیدواری است.

وی با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی یکی از اولویت‌های استان و به ویژه مریوان است، افزود: شهر مریوان به دلیل مهاجرپذیر جمعیت بالایی دارد و به این دلیل جمعیت دانش‌آموزی این شهرستان هم بالا است.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مریوان تنها شهرستان استان است که برخی مدارس خاص آن از جمله مدرسه شاهد هم دو شیفته فعالیت می‌کنند.

محمدرضا وینسفهان، مدیر آموزش و پرورش مریوان هم گفت: این مدرسه با ۵۸۴ مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان احداث شده است.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز این مدرسه با مشارکت بنیاد خیریه برکت تأمین شده است و امروز به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی افتتاح شد.

مدیر آموزش و پرورش شهر مریوان بیان کرد: با بهره‌برداری از این مدرسه بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز از فضای آموزشی مناسب و استاندارد برخوردار شدند.

وینسفهان یادآور شد: در دو سال اخیر شش مدرسه شهری و روستایی با ۳۳ کلاس درس و مساحت ۹۸۵۰ متر مربع به بهره‌برداری رسیده و شش مدرسه دیگر با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در آینده نزدیک به فضاهای آموزشی شهرستان اضافه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha