راه‌اندازی رشته مشاوره اسلامی در حوزه علمیه کردستان
کد خبر: 4035902
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹

راه‌اندازی رشته مشاوره اسلامی در حوزه علمیه کردستان

مدیر مراکز مشاوره اسلامی «سماح» از فعالیت این مراکز و تدریس رشته مشاوره اسلامی در ۱۴ استان خبر داد و گفت: رشته مشاوره اسلامی در کردستان راه‌اندازی می‌شود.

حجت‌الاسلام علی اکبر شورورزی مدیر مراکز مشاوره اسلامی «سماح»

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر شورورزی، مدیر مراکز مشاوره اسلامی «سماح» امروز، 23 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با اشاره به اینکه رشته مشاوره اسلامی با مجوز شورای عالی حوزه راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر این رشته در 14 استان کشور فعالیت دارد.

وی افزود: در نشستی که با مسئولان حوزه علمیه استان کردستان صورت گرفت مقرر شد این رشته در استان تأسیس شود و یک دوره دانش‌پژوه از طلاب برای مقطع سطح ۳ رشته مشاوره اسلامی که همان ارشد مشاوره اسلامی بوده را نیز جذب کنند.

مدیر مراکز مشاوره اسلامی «سماح» با اشاره به اینکه نیاز منطقه و استان و طلاب و عموم افراد به این مراکز مشاور همواره وجود دارد، بیان کرد: سطح اضطراب افراد بالاست و از سوی دیگر تهاجم‌های فرهنگی و برخی اختلافاتی که بین خانواده‌ها و فرزندان پیش می‌آید، لزوم وجود مشاوره اسلامی را بیش از پیش می‌کند.

وی با اشاره به چگونگی برگزاری این دوره‌های آموزشی در حوزه‌ها ادامه داد: دوره‌های مقدماتی و تکمیلی تربیت راهنما و مشاور اسلامی در 9 سرفصل برای شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود که در بازده زمانی ۳ ماهه دوره مقدماتی تمام می‌شود.

حجت‌الاسلام شورورزی با اعلام اینکه افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند، سطح ۲ حوزه را باید گذارند باشند، افزود: بعد از مصاحبه افرادی که امتیاز لازم را کسب کنند، هر هفته ۲ روز و هر دو روز هم یک سرفصل را از ۹ سرفصل می‌گذرانند که این امر در پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: ویژگی که مرکز مشاوره اسلامی «سماح» را از سایر مراکز مشاوره متمایز می‌کند این است که مشاوران در کنار تخصص خود، تعهد و نگاه اسلامی را در دستور کار دارند.

مدیر مراکز مشاوره اسلامی «سماح» در پایان یادآور شد: کسانی که در رشته مشاوره اسلامی مدرک سطح ۳ (کارشناسی ارشد) را اخذ می‌کنند می‌توانند در مراکز مشاوره اسلامی «سماح» در سراسر کشور فعالیت کنند در حال حاضر این مراکز در ۱۹ استان کشور فعال است.

انتهای پیام
captcha