بهره‌برداری از ۱۲ نمازخانه دانش آموزی در خراسان شمالی
کد خبر: 4037469
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۰

بهره‌برداری از ۱۲ نمازخانه دانش آموزی در خراسان شمالی

سرپرست آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تا پایان سال جاری ۱۲ نمازخانه دانش آموزی در استان بهره‌برداری می‌شود.

ابوالقاسم اکبری، سرپرست آموزش و پرورش استانابوالقاسم اکبری، سرپرست آموزش و پرورش استان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در شاخص مربیان پرورشی در استان پایین هستیم، اظهار کرد: بر اساس میانگین کشوری در مقطع ابتدایی هر ۳۳۳ نفر یک مربی پرورشی دارند اما در استان هر ۵۰۳ دانش آموزی یک مربی پرورشی دارند. 

 

وی با اشاره به اینکه در مقطع متوسطه اول بر اساس میانگین کشوری هر ۱۶۹ دانش آموز یک مربی پرورشی دارند، ادامه داد: در این مقطع در خراسان شمالی هر ۱۷۱ دانش آموز یک مربی پرورشی دارند. 

 

سرپرست آموزش و پرورش خراسان شمالی در خصوص شاخص مربیان پرورشی در مقطع متوسطه دوم تصریح کرد: بر اساس میانگین کشوری در مقطع متوسطه دوم هر ۲۱۰ دانش آموز باید یک مربی پرورشی داشته باشند که این شاخص در خراسان شمالی هر ۱۵۳ دانش آموز یک مربی پرورشی است. 

 

اکبری تاکید کرد: بر اساس آمار ارائه شده، در مقطع ابتدایی و متوسطه دوم در شاخص مربیان پرورشی نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.

وی در رابطه با اجرای برنامه زنگ نماز در مدارس استان تصریح کرد: پس از حضوری شدن مدارس برنامه زنگ نماز در مدارس استان به جد برگزار می‌شود. 

 

سرپرست آموزش و پرورش خراسان شمالی تاکید کرد: هر چقدر دانش آموزان به لحاظ اعتقادی تقویت شوند، کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند. 

 

اکبری با اشاره به بهره برداری از ۱۲ نمازخانه در مدارس استان اظهار کرد: از برکات سفر مقام معظم رهبری به استان، ۱۲ نمازخانه تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد که به این تعداد بسنده نمی‌کنیم و امیدواریم در این حوزه نیز خیران ما را یاری کنند.

انتهای پیام
captcha