برگزاری نشست‌های «تأثیر اشعار نظامی گنجوی بر ادبیات کُردی» در کردستان
کد خبر: 4038390
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

برگزاری نشست‌های «تأثیر اشعار نظامی گنجوی بر ادبیات کُردی» در کردستان

سلسه نشست‌های تخصصی با حضور اساتید ممتاز دانشگاه کردستان با موضوع «تأثیر اشعار نظامی گنجوی بر ادبیات کُردی» به صورت آنلاین در استان کردستان برگزار می‌شود.

عبید رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، عبید رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، چهارم اسفندماه در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی ویژه برنامه‌های گرامیداشت شاعر پارسی گوی قرن ششم «نظامی گنجوی» که با حضور مدیر گروه هنری و کارشناسان و مدیر مسوول پایگاه خبری خانه کتاب کُردی برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی شاعر برجسته قرن ششم با همکاری انجمن‌ها و مؤسسات فرهنگی و ادبی در استان کردستان برگزار می‌شود.

وی افزود: به منظور شناخت ویژگی‌ها و تأثیرات هنری و فرهنگی بزرگان هنر و ادب، برگزاری مراسم گرامیداشت‌ مشاهیر و نامداران بسیار ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: آشنایی جوانان و نوجوانان با سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی کشور یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری مراسم‌های گرامیداشت‌ و تجلیل و قدردانی است.

وی ادامه داد: در گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی شاعر برجسته قرن ششم سلسه نشست‌های تخصصی با حضور اساتید برجسته دانشگاه کردستان که در حوزه تاریخ و ادبیات ایران و کُردها با موضوع «تأثیر اشعار نظامی گنجوی بر ادبیات کُردی» به صورت آنلاین در استان کردستان برگزار می‌شود.

رستمی از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری دیگر در این ایام خبر داد و گفت: نظامی گنجوی تأثیرات زیادی بر اشعار و ادبیات و به طور کلی همه هنرها بشری گذاشته است.

وی افزود: در این راستا حضورنویسی و خوشنویسی از اشعار برجسته نظامی در شهرهای سنندج، سقز، مریوان، قروه و بیجار و برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسان برجسته استان با محوریت اشعار و داستان‌های شعری عاشقانه نظامی گنجوی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های گرامیداشت این شاعر پارسی‌گوی قرن ششم در استان کردستان است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: اکران فیلم تئاتر اپرای عروسکی لیلی و مجنون اثر بهروز غریب پور از هنرمندان برجسته سنندج از دیگر برنامه‌های گرامیداشت این شاعر برجسته خواهد بود.

گفتنی است؛ حکیم نظامی گنجوی در منطقه اران، شهر گنجه، در سال 535 هجری قمری از مادری اشراف‌زاده کورد نژاد به دنیا آمده است.

انتهای پیام
captcha