همایش بصیرتی «ناظرین امین» در شهرستان مریوان برگزار شد
کد خبر: 4040072
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸

همایش بصیرتی «ناظرین امین» در شهرستان مریوان برگزار شد

همایش بصیرتی «ناظرین امین» به همت شورای نگهبان شهرستان مریوان امروز، 12 اسفندماه در شهرستان مریوان برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در همایش بصیرتی «ناظرین امین »که به همت شورای نگهبان شهرستان مریوان امروز، 12 اسفندماه در مریوان برگزار شد، اظهار کرد: حضور بنده در مریوان بنا به خواسته جمعی از جوانان و فعالان فرهنگی ـ سیاسی این شهرستان می‌باشد.

وی با اشاره به شخصیت والای پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) افزود: آیه ۱۲۸ سوره توبه که می‌فرماید: «لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ؛ یقیناً پیامبری از جنس خودتان به سویتان آمد که به رنج و مشقت افتادنتان بر او دشوار است، اشتیاق شدیدی به [هدایتِ] شما دارد، و نسبت به مؤمنان رئوف و مهربان است» این آیه بیانگر ویژگی‌های شخصیتی رسول اکرم(ص) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه رسول اکرم(ص) یک معلم، مبلغ و شخصیت تأثیرگذار بود، بیان کرد: حضرت محمد(ص) زمانی‌ مبعوث شد که جهان در سیاهی، تاریکی،‌ جهل و نادانی محض بود و خداوند رسولش را برای اصلاح جامعه انتخاب کرد، وی نیز منشاء تحول شد.

وی با تأکید بر اینکه همه کسانی که دل در گرو نظام داشته، باید دلسوز انقلاب باشند، ادامه داد: بهترین کار دوست‌ داشتن انسان‌های اطراف است همان‌گونه که پیامبر(ص) عاشق مردم بود.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین پورذهبی با یادآوری اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب اصلاح‌طلب و اصول‌گرا در کشور نداشته و افراد یا انقلابی و یا ضدانقلاب هستند، گفت: معظم‌له فرموده هر کسی که در شب قدر قرآن روی سر بگیرد، حزب‌الهی است بنابراین همه ما نیز وسعت دید داشته و در بیان طرح مشکلات گزینشی عمل نکنیم.

وی با ذکر اینکه کشور متعلق به همه مردم است، بیان کرد: ایران اسلامی در طول ۴۳ سال گذشته همواره در محاصره و تحریم دشمنان بوده اما در این مدت زیرساخت، امکانات و خدمات زیادی به برکت انقلاب اسلامی برای مردم فراهم شده که باید تبیین و بازگو شود، کم‌کاری‌هایی هم که در کشور وجود داشته باید افراد خودشان پاسخ‌گو باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه هم‌اکنون در دنیایی زندگی‌ می‌کنیم که در برخی‌ از کشورها که ادعای تمدن داشته، تبعیض و ستم زیاد است، افزود: هر گونه تبعیض و جنگ محکوم است؛ آمریکا در جنگ اخیر بر ادامه تحریم‌های روسیه و حمایت نظامی از اوکراین تأکید داشته اما غرب و آمریکا در رابطه با یمن و لبنان سکوت پیشه کرده‌ است.

وی با تأکید بر اینکه در جهاد تببین هدف و توطئه‌های دشمنان را بازگو کنیم، یادآور شد: امیدواریم همه ما خدمتگزاران خوبی برای نظام و مردم باشیم و مسئولان نیز تلاش کنند که مشکلات کشور حل شود، ممکن است برخی‌ها نسبت به وضعیت گله‌‌مندی‌هایی داشته باشند اما دشمن‌شناس و زمان‌شناس باشیم.

انتهای پیام
captcha