گروه‌های مردمی به توسعه و ترویج نماز در جامعه ورود کنند
کد خبر: 4040808
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶

گروه‌های مردمی به توسعه و ترویج نماز در جامعه ورود کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس خواستار ورود گروه‌های مردم به امر توسعه نماز در جامعه شد و گفت: همان‌طور که در شعائر دیگر مثل اقامه عزاداری امام حسین(ع) در ماه‌های محرم اقداماتی انجام می‌دهیم، لازم است که گروه‌های مردمی هم در این امر ورود کنند.

عبدالعلی کریمی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، عبدالعلی کریمی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس امروز، 15 اسفندماه در هفتمین اجلاس استانی نماز در این استان بر لزوم ترویج فرهنگ نماز با توجه به اسناد بالادستی تأکید کرد و گفت: یکی از اسناد بالادستی و خمیرمایه ترویج و توسعه فرهنگ غنی نماز، قرآن کریم است که آیات و مطالب بسیار زیادی در رابطه با وجوب نماز و اقامه آن و حفظ این شعائر اسلامی در قرآن کریم بیان شده است.

وی با بیان اینکه در بیانات ائمه معصومین بیان شده نماز ستون دین است، افزود: یکی از اسناد بالادستی توسعه و ترویج فرهنگ نماز پیام‌های رهبر معظم انقلاب به اجلاسیه‌های نماز است که تاکنون 28 اجلاسیه در کشور برگزار شده است و در فارس هفتمین اجلاس آن در حال برگزاری است.

کریمی با بیان اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب سرلوحه ترویج و توسعه فرهنگ نماز در سطح کشور است، گفت: طرح جامع اقامه نماز که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده و یکی از اسناد بالادستی این موضوع است و در آن دستوراتی در ارتباط با توسعه و تعمیق باورها، نگرش‌ها و استقرار نظام‌های نرم‌افزار و سخت‌افزاری و بهبود امر اقامه نماز در سطح کشور که مبتنی بر سیاست‌های کلی مصوب مقام رهبری است، مطرح شده است و به عنوان یک طرح جامع و بالادستی محسوب می‌شود.

وی با یادآوری اینکه آیین‌نامه نماز مصوب هیئت وزیران در 22 ماده و 3 تبصره مصوب شده است، گفت: همچنین بحث ترویج فرهنگ نماز در سند چشم‌انداز 20 ساله ایران، بیانیه گام دوم انقلاب، سند 5 ساله پیشرفت ایران و غیره سرلوحه کار قرار گرفته است.

کریمی از دستگاه‌ها و روحانیت خواست تا به این قضیه ورود جدی داشته باشند و سس افزود: دستگاه‌های دولتی  در امر توسعه فرهنگ نماز در بین آحاد مردم و قشرهای جوان و نوجوان الزام دارند تا آن‌ها را مقید به برگزاری اجلاسیه‌ها و گردهمایی‌های نماز کنند.

معاون استاندار فارس خواستار ورود گروه‌های مردم به امر توسعه نماز در جامعه شد و گفت: همان‌طور که در شعائر دیگر مثل اقامه عزاداری امام حسین(ع) در ماه‌های محرم اقداماتی انجام می‌دهیم، لازم است که گروه‌های مردمی هم در این امر ورود کنند و با توصیه روحانیت به ترویج و توسعه فرهنگ نماز بپردازند.

وی مردم را پایه و اساس ترویج فرهنگ نماز دانست و گفت: برای ترویج و تشویق اقشار مختلف مردم که پایه و اساس این فرهنگ هستند، باید تلاش‌های زیادی انجام دهیم به خصوص اینکه امروز هجمه‌های زیادی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی علیه دین و نماز وجود دارد و این هجمه‌ها هم روز به روز بیشتر می‌شود لذا باید ما هم تلاشمان را در این راستا مضاعف کرده و اقدامات ویژه‌تری را انجام دهیم.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تاکنون سه جلسه مقدماتی برای اجلاسیه نماز در استانداری فارس برگزار شده است، گفت: در این جلسات عملکرد 83 دستگاه اجرایی در زمینه اقامه نماز توسط هیئت ارزیابی با توجه به اطلاعات ثبت شده در سامانه سجاده و همچنین  بازدید میدانی مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت 18 دستگاه به عنوان شایسته تقدیر ویژه در این اجلاسیه انتخاب شدند و همچنین در این اجلاسیه از 21 نفر از اقشار مختلف که در توسعه و تعمیق فرهنگ  نماز مشارکت داشته‌اند، تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha