«فرزند کردستان»؛ برترین کتاب سال دفاع مقدس
کد خبر: 4041899
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳

«فرزند کردستان»؛ برترین کتاب سال دفاع مقدس

کتاب «فرزند کردستان» خاطرات زنده یاد حجت‌الاسلام نورالدین حیدری از تولیدات واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان کردستان عنوان بهترین کتاب سال دفاع مقدس در بخش توطئه داخلی را کسب کرد.

آیین اختتامیه نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان  امروز، 19 اسفندماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: کتاب فرزند کردستان به نویسندگی محمد علی صدر شیرازی، خاطرات زنده یاد حجت‌الاسلام نورالدین حیدری در سال 1398 به چاپ رسید.

وی افزود: این کتاب در 10 فصل خاطرات حجت‌السلام نورالدین حیدری، اولین نماینده ولی‌فقیه در سپاه کردستان که در بازده‌ زمانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان، ریاست بنیاد مسکن، مسئولیت دادستانی سپاه کردستان، مسئول پذیرش سپاه و شورای نگهبان را نیز برعهده داشته است، روایت می‌کند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: کتاب «فرزند کردستان» در هزار و 250 نسخه توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسید و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در آیین اختتامیه نوزدهمین دوره انتخاب کتاب سال برگزیدگان 15 بخش مختلف این رویداد مهم سالانه معرفی شدند که در بخش کتاب سال در گروه توطئه داخلی «فرزند کردستان» از تولیدات حوزه هنری استان کردستان از بین 20 اثر این بخش عنوان برتر بهترین کتاب سال را از آن خود کرد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: خوشبختانه در این دوره انتشارات سوره مهر حوزه هنری به عنوان ناشر برتر و کتاب «قرارگاه سری نصرت؛ خاطرات عباس هواشمی» به قلم عباس هواشمی (محصول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه‌ی هنری استان خوزستان) و کتاب «فرکانس ۱۱۶۰؛ این‌جا آبادان، صدای مقاومت و ایستادگی» نوشته‌ی فضل‌الله صابری (محصول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه‌ی هنری استان اصفهان) در گروه خاطره عناوین برتر را از آن خود کردند.

یادآور می‌شود؛ در این دوره ازانتخاب کتاب سال دفاع مقدس داوری کتب با حضور بیش از ۸۰ نفر از کارشناسان و اساتید برگزار شد و در نهایت از ۲۷ کتاب منتخب، ۴ ناشر، ۱ خادم نشر، ۲ داور، ۱ منتقد کتاب، ۲ فعال فرهنگی حوزه کتاب، ۱ نویسنده فعال، ۱ کتابخانه برتر و ۲ کتابدار تجلیل به عمل آمد.

یادآوری می‌شود، حجت‌السلام نورالدین حیدری در سال 1317 در روستای «اند آنه ر علیا»، بخش «ماه‌نشان» استان زنجان از خانواده‌ای کشاورز دیده به جهان گشود. وی پس از گذراندن دوره اول ابتدایی جهت گذراندن دوره دوم ابتدایی به مدرسه‌ای واقع در مسجد «چهل‌ستون» زنجان فرستاده شد و تا کلاس ششم را در این مسجد به فراگیری دروس ابتدایی پرداخت. در سال 1334 وارد حوزه علمیه زنجان شد و «سطح» را تا «لعمتین» در این حوزه فرا گرفت و سپس جهت تکمیل دروس حوزوی به قم عزیمت و تا سال 1348 به مدت 8 سال دوران طلبگی را گذراند. فصول نخست این کتاب به احوالات شخصی و به‌ویژه شرح ابعاد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی زادگاه ایشان و نیز شهر زنجان به عنوان محل رشد ایشان اختصاص دارد و برداشتی کامل از مقطعی از تاریخ معاصر را ارائه می‌دهد. حجت‌السلام حیدری در سال 1400 بدرود حیات گفتند.

انتهای پیام
captcha