فرهنگ ایرانی ـ اسلامی دفاع مقدس در دانشگاه‌ها جاری و ساری شود
کد خبر: 4042050
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵

فرهنگ ایرانی ـ اسلامی دفاع مقدس در دانشگاه‌ها جاری و ساری شود

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اینکه جوانان انقلابی آن دوران تربیت شده دانشگاه بزرگ جنگ بودند، گفت: فرهنگ ایرانی ـ اسلامی دفاع مقدس در دانشگاه‌ها باید جاری و ساری شود و این فرهنگ جایگزین بدحجابی، بداخلاقی و بدرفتاری فرهنگ وارداتی غرب شود.

سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در مراسم اعزام کاروان راهیان نور بسیج دانشجویی استان کردستان که امروز، 20 اسفندماه در دانشگاه کردستان برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: دو سال است که ارتباط بین دانشجویان و مناطق عملیاتی دفاع مقدس به‌دلیل شیوع ویروس کرونا برقرار نیست که امیدواریم در سال آینده که آغاز قرن جدید در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی بوده این ویروس منحوس بین جوامع بشری برچیده شود.

وی با اشاره به آغاز اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس، افزود: امیدواریم این آغاز اعزام دانشجویان بتواند انقلاب اسلامی را در مسیر رسیدن به اهداف والا و متعالی انقلاب یاری دهد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به اینکه جوانان پیشرفت، امنیت و توسعه کشور را رقم‌ می‌زنند، بیان کرد: انتقال فرهنگ، باور، ارزش‌ها و اعتقادات جوانان رزمنده دوران دفاع مقدس هدف اصلی از اعزام کاروان راهیان بوده است.

وی ادامه داد: این اعتقادات و باورها منشأ پیروزی اراده جوانان دوران دفاع مقدس با امکانات محدود بر تجهیزات روز آن زمان شرق و غرب بود. این باور و اعتقاد دشمن را به شکست واداشت و این عقیده و ایمان نیز امروز به یک فرهنگ جریان‌ساز تبدیل شده است و این فرهنگ ریشه در باورهای اعتقادی کشور و تمام کشورهای جهان به ویژه مسلمانان دارد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه این اراده و فرهنگ برگرفته از حادثه عاشورای سال 60 هجری با شعار پیروزی خون بر شمشیر بوده است، اظهار کرد: در این کاروان راهیان نور جوانان اعزامی بخش‌هایی از حوادث و اتفاقات نهان جوانان دوران دفاع مقدس دریافت کرده و با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه به برکت حضور این جوانان امروز ایران اسلامی به یک کشور مقتدر در منطقه و جهان تبدیل شده است، گفت: فرهنگ دفاع مقدس و ایثار جوانان در ان دوران تبدیل به اقتدار شده است.

سردار حسینی با تأکید بر اینکه این فرهنگ باید نسل به نسل منتقل شده و گسترش پیدا کند، افزود: واقعیات دوران دفاع مقدس باید با شیوه‌های نو و هنرنمایی خاص برای جوانان بازگو شده و در جوانان نهادینه شود.

وی اظهار کرد: جوانان در فضای فرهنگی و اجتماعی دانشجویی و با دو بال اعتماد و تخصص باید به پرواز درآمده و مسیر توسعه و پیشرفت کشور را با سرعت بیشتری به جلو ببرند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به اینکه جوانان انقلابی آن دوران تربیت شده دانشگاه بزرگ جنگ بودند، افزود: در دانشگاه‌ها باید فرهنگ ایرانی ـ اسلامی دفاع مقدس جاری و ساری شود و این فرهنگ جایگزین بدحجابی، بداخلاقی و بدرفتاری فرهنگ وارداتی غرب شود.

وی گفت: دانشجویان مقتدر ایران اسلامی با حضور در عرصه‌ها و میادین دفاع مقدس قوی‌تر و آگاه‌تر شده و تبدیل به یک راوی و امین دوران دفاع مقدس در سطح جامعه تبدیل خواهید شد.

سردار حسینی افزود: امروز دشمنان به این یقین رسیده‌اند که نمی‌توانند به ایران حمله کنند چراکه اگر این توانایی را در خود می‌دیدند لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند اما امروز این افتخار و عزت بزرگی برای ماست که به این سطح از توانمندی رسیده‌ایم که دشمن جرئت نگاه چپ به کشورمان را ندارد.

وی با اشاره به اینکه امروز به دلیل پیروی از فرهنگ دفاع مقدس به این حقیقت رسیده‌ایم که مستقل باشیم، اظهار کرد: امروز قریب به اتفاق سلاح‌های جنگی ما تولید کشور بوده است. امروز جوانان باید این فرهنگ دفاع مقدس را حفظ کرده و در پی گسترش عدالت اجتماعی و اخلاق اسلامی در سطح کشور باشند.

انتهای پیام
captcha