تربیت حافظان قرآن نیازمند کار جهادی و انقلابی است
کد خبر: 4042837
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
باقری:

تربیت حافظان قرآن نیازمند کار جهادی و انقلابی است

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: باید برای تربیت حافظان قرآن به دنبال کار جهادی و انقلابی باشیم.

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در نشست هم‌اندیشی مراکز دارالقرآن الکریم معین حفظ قرآن، گفت: 22 سال از تأسیس مراکز دارالقرآن می‌گذرد و اکنون در مسیر ایجاد تحول در فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز محور را حفظ قرآن قرار داده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه مراکز دارالقرآن، مرکز شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی هستند، اظهار کرد: انتظار داریم ۵۰ درصد ظرفیت خود را در راستای تربیت حافظان قرآن قرار دهند.

باقری افزود: طبق پایش انجام شده از مراکز دارالقرآن الکریم سراسر کشور بخشی از فعالیت دارالقرآن‌ها به آموزش روان‌خوانی و روخوانی قرآن اختصاص داده شده است، اما معتقدیم این اتفاق باید در مدرسه رخ دهد. انتظار ما این است که دارالقرآن‌ها به تربیت حافظان قرآن بپردازند اما اکنون تنها ١٠ درصد از ظرفیت خود را به تربیت حافظان اختصاص داده‌اند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: مقام معظم رهبری ١٠ سال پیش فرمودند «باید در کشور  ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم» اما این مطالبه مقام معظم رهبری محقق نشده است و برای تحقق آن باید همه با تمام توان تلاش کنیم تا بتوانیم به این قله ترسیم شده توسط رهبر انقلاب برسیم. 

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش، محور تربیت حافظ قرآن است و اگر در تربیت حافظان قرآن، موفق شود کشور موفق خواهد شد.

باقری ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند «هر کجا که از کار جهادی و انقلابی غفلت کرده‌ایم در آن زمینه عقب مانده‌ایم» بنابراین لازم است برای تربیت حافظان قرآن به دنبال کار جهادی و انقلابی باشیم زیرا با ساختار و کار اداری نمی‌توان به این هدف بسیار مهم دست یافت. 

وی اظهار کرد: مراکز دارالقرآن الکریم به عنوان معین حفظ قرآن استان‌های سراسر کشور باید به مانند بازوان توانمند ما در استان‌ها باشند و به صورت جهادی و انقلابی پای کار باشند. باید وقت و انرژی مناسب را برای این کار بگذاریم تا بتوانیم در این مسیر گام برداریم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: انتظار داریم شما هم این جلسه همفکری و توجیهی را برای مدیران دارالقرآن استان خود بگذارید و در هر کجا که نیاز شد می‌توانید از همکاران ستادی نیز بهره‌مند شوید. امیدواریم  پس از همفکری و رسیدن به یک راهکار مناسب در این زمینه از اول خرداد، همزمان با آغاز فعالیت‌های تابستانی این کار عظیم کشوری را آغاز کنیم و از ابتدای مهرماه 1401 همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید نیز کار را به صورت گسترده‌تر در مدارس پیگیری خواهیم کرد.

وی در پایان از  همراهی و جدیت و حمایت وزیر آموزش و پرورش تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha