رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم جهاد اصلی امروز است
کد خبر: 4044001
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹

رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم جهاد اصلی امروز است

امام جمعه سنندج یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان را رفع مشکلات مردم دانست و گفت: در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری نیز فرمودند جهاد اصلی در شرایط کنونی، رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج امروز، 27 اسفندماه در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج با اشاره به اینکه خداوند متعال برای عزت امت پیامبر(ص) اموری را قرار داده است، اظهار کرد: یکی از این امور نیمه شعبان بوده که خداوند متعال نور خود را بر زمین متجلی می‌کند و تمام خواسته‌ها ‌و مطالبات بندگانش در شب نیمه شعبان را برآورده می‌کند.

وی افزود: زمانی که ظلم، ستم و زور و بی‌عدالتی جهان را در بر می‌گیرد خداوند متعال برای نجات امت رسول اکرم(ص) از طرف خود دو شخصیت را به زمین می‌فرستد که یکی از این دو شخصیت حضرت عیسی(ع) از پیامبران اولوالعزم و یکی دیگر حضرت مهدی(ع) منجی عالم بشریت و برقرارکننده عدالت و از نوادگان حضرت فاطمه(س) بوده است.

امام جمعه سنندج بیان کرد: دو جشن رمضان، شعبان و روز جمعه که از جایگاه والایی بین مسلمانان قرار دارند نیز از دیگر نعمت‌های خداوند متعال به امت رسول اکرم(ص) بوده است که باید قدردان این موهبت‌های الهی باشیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید«رمضان، ماه امت من است» این نشان از اختصاصی ویژه این ماه مبارک به امت پیامبر اکرم(ص) بوده است که عفو و مغفرت الهی در این ماه مبارک شامل حال تمام بندگان مسلمانش خواهد شد.

ماموستا رستمی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان را رفع مشکلات مردم دانست و ادامه داد: در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری نیز فرمودند جهاد اصلی در شرایط کنونی، رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به فرارسیدن فصل بهار اشاره کرد و گفت: بهار به معنای تجدید ایمان، پیمان بستن با قدرت الهی، مشاهده قدرت ذات لایزال، روز رستاخیز و زنده شدن دوباره و براین اساس است که خداوند متعال می‌فرماید :« خداوند متعال در آیه 50 سوره روم می‌فرماید:« فَانْظُرْ إِلَىٰ آثَارِ رَحْمَتِ اللَّهِ كَيْفَ يُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا ۚ إِنَّ ذَٰلِكَ لَمُحْيِي الْمَوْتَىٰ ۖ وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ؛ پس با تأمل به آثار رحمت خدا بنگر که چگونه زمین را پس از مردگی اش زنده می کند، بی تردید این [خدای قدرتمند] زنده کننده مردگان است و او بر هر کاری تواناست».

امام جمعه سنندج افزود: پیامبراکرم(ص) می فرماید: «هرگاه بهار وارد شد زیاد به فکر نشور(قیامت) باشید که شبیه بهار است». براین اساس ما انسان‌ها با فرارسیدن فصل بهار باید بسیار از قیامت یاد کنیم و به حساب و کتاب خود رسیدگی کنیم.

وی تأکید کرد: مسلمانان باید همواره به فکر رفع مشکل یکدیگر باشند و براین اساس باید گفت در این شرایط کرونایی، به هیچ وجه به صلاح نیست که با اعمال خطرناک زمینه تشدید مشکلات جامعه را فراهم کرد.

ماموستا رستمی افزود: انتظار داریم خانواده‌ها به جای خرید مواد محترقه و خطرناک، به فکر نیازمندان جامعه باشند و این پول‌ها را در مسیر رفع مشکلات نیازمندان و فقرا هزینه کنند.

وی در پایان ضمن تبریک هفته سربازان گمنام به فعالان این حوزه، یادآور شد: سربازان گمنام در مسیر تأمین امنیت و مبارزه با دشمنان تمام توان خود را به کار گرفته و در این مسیر ایثار و فداکاری می‌کنند که باید قدردان مجاهدت‌های آنان باشیم.

انتهای پیام
captcha