پرهیز از خرافه‌گویی و داستان‌سرایی، رسالت مبلغان دینی است
کد خبر: 4047346
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

پرهیز از خرافه‌گویی و داستان‌سرایی، رسالت مبلغان دینی است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، پرهیز از خرافه‌گویی و داستان‌سرایی را یکی از وظایف روحانیون و مبلغان دینی دانست و گفت: وظیفه ما تبلیغ دین است و باید از آیات قرآن و تفسیر آن‌ها استفاده کرد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در همایش «طلایه‌داران تبلیغ» که امروز، ۱۷ فروردین‌ماه در مجتمع نور کردستان برگزار شد، اظهار کرد: عرصه تبلیغ، عرصه نصرت الهی و دین خدا است، یعنی اگر خدا را یاری کنید، خداوند نیز شما را یاری خواهد کرد.

وی افزود: طلاب و روحانیون و مبلغان دینی به لحاظ سطح زندگی در وضعیت مطلوبی نیستند اما با این وجود، گسترش و تبلیغ دین خدا را در اولویت خود قرار داده‌اند و این رسالت اصلی مبلغان است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به چهار نکته اساسی و حائز اهمیت در امر تبلیغ اشاره و بیان کرد: مبلغ باید هوشیار، آگاه و باهوش باشد و با فکر و درایت سخنرانی و موعظه کند.

وی پرهیز از خرافه‌گویی و داستان‌سرایی را یکی دیگر از وظایف روحانیون و مبلغان دینی دانست و افزود: مردم و مخاطبان ما آگاه هستند لذا نباید با خرافه‌گویی و داستان‌سرایی آن‌ها را منحرف کنیم چراکه وظیفه ما تبلیغ دین است و باید از آیات قرآن و تفسیر آن‌ها استفاده کرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی بیان اعتقادات را یکی دیگر از رسالت‌های مبلغان دانست و اظهار کرد: بیان آیات قرآن و اعتقادات، زمینه ساز حذف انحرافات خواهد بود.

وی کاشتن بذر محبت و امید را آخرین رسالت مبلغان و روحانیون دانست و گفت: یک مبلغ باید با بهره‌گیری از آیات قرآن در جامعه بذر محبت و امید را بکارد و امیدآفرینی را در اولویت خود قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به جنایات تکفیری‌‌ها‎ که با نام اسلام انجام می‌دهند، اشاره کرد و گفت: دلیل تمام قتل و کشتار تکفیری‌ها این است که تاریخ پیامبر(ص) را مطالعه نکرده‌اند زیرا پیامبر اکرم(ص) همواره با همگان مهربان و با محبت بود.

انتهای پیام
captcha