روز قدس نماد وحدت مسلمانان جهان است
کد خبر: 4052737
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴

روز قدس نماد وحدت مسلمانان جهان است

فرماندار قزوین گفت: روز جهانی قدس به نماد وحدت، یکپارچگی و انسجام ملت‌های مسلمان حول مسئله جهان اسلام تبدیل شده است.

کاظمی فرماندار قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی فرمانداری قزوین، عباس کاظمی، فرماندار شهرستان قزوین، اظهار کرد: روز جهانی قدس به نماد وحدت، یکپارچگی و انسجام ملت‌های مسلمان حول مسئله فلسطین و قدس شریف به عنوان اولین مسئله جهان اسلام تبدیل شده است و هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مسلمانان در چنین روزی بپا می‌خیزند.

فرماندار قزوین بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند تا مرحله جدیدی در همبستگی با مسئله فلسطین و مبارزه ملت فلسطین در سایه بیداری ملت‌های مسلمان و آزادیخواه در منطقه و جهان در برابر صهیونیست‌ها و استکبار جهانی آغاز شود.

این مسئول ادامه داد: در این روز مردم مسلمان و آزادیخواه کشورهای مختلف جهان با برگزاری مراسم، آئین‌ها و راهپیمایی گسترده بر اصالت، هویت و حق ملت فلسطین در حاکمیت بر سرزمین قدس و حق تعیین سرنوشت و آینده خود و لزوم بازگشت آوارگان و پناهندگان فلسطینی به کشورشان تاکید می‌کنند.

کاظمی گفت: روز جهانی قدس هر سال باعث تقویت بیش از پیش روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در بین مسلمان و آزادی خواهان جهان شده است تا آرمان‌های آزادی خواهانه، استقلال طلبانه و آزادی بخش را دنبال و با نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان با اعتقاد راسخ مقابله کنند.

فرماندار قزوین با تأکید بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر روز جهانی قدس امسال خاطرنشان کرد: مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس امسال باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود و از عموم مردم قزوین دعوت می‌نمایم در این راهپیمایی باشکوه شرکت کنند.

وی در خاتمه یادآور شد: مراسم راهپیمایی روز قدس در شهر قزوین روز جمعه ۹ اردیبهشت از ساعت ۱۱ صبح از مسیرهای میدان میرعماد، میدان آزادی به سمت مسجدالنبی و تقاطع مدرس (سرپل طالقانی) خیابان طالقانی به سمت مسجدالنبی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha