200 هزار فلسطینی نماز عید فطر را در مسجد الاقصی اقامه کردند + عکس
کد خبر: 4054365
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

200 هزار فلسطینی نماز عید فطر را در مسجد الاقصی اقامه کردند + عکس

دویست هزار فلسطینی نماز عید فطر را صبح امروز در مسجد الاقصی اقامه کردند. اهالی غزه نیز امروز در نماز عید فطر را در شهرهای این منطقه برگزار کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، سازمان اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که قریب به 200 هزار نفر امروز دوشنبه، 12 اردیبهشت نماز عید سعید فطر را ساعت شش و نیم صبح در صحن‌های مسجد الاقصی برگزار کردند.

در مرکز شهر غزه در نوار غزه نیز امروز هزاران فلسطینی به همراه شخصیت‌ها و رهبران گروه‌های ملی و مقاومت خود نماز عید فطر را اقامه کردند.

200 هزار فلسطینی نماز عید فطر را در مسجد الاقصی اقامه کردند

200 هزار فلسطینی نماز عید فطر را در مسجد الاقصی اقامه کردند

محمود الزهار، عضو دفتر سیاسی حماس در خطبه عید فطر غزه گفت: محاصره و اشغالگری، ملت فلسطین را از حرکت در مسیر آزادسازی و بازپس‌گیری حق بازگشت آوارگان باز نمی‌دارد و شمشیر قدس از دستانشان نمی‌افتد.

200 هزار فلسطینی نماز عید فطر را در مسجد الاقصی اقامه کردند

الزهار گفت: ماه مبارک رمضان به پایان رسید؛ اما دلاور مردی ملت فلسطین تمام نشده است، این ماه مبارک رفت و عید آمد؛ اما عشق به قدس مبارک تمام نشده و قدس شعله جهاد باقی خواهد ماند تا راه آزادی را روشن کند.

200 هزار فلسطینی نماز عید فطر را در مسجد الاقصی اقامه کردند

وی افزود: ملت ما پس از ماه مبارک همچنان با حماسه‌های نبرد سیف القدس به سر خواهند برد. هم اینک ما در میدان السرایا هستیم که روزی اشغالگران انگلیسی آن را بنا کردند، آن اشغالگران رفتند و ملت فلسطین باقی ماندند. زمان مقاومت و جهاد در مسیر آزادی فلسطین تمام نشده بلکه روز به روز قوی‌تر شده و گسترش می‌یابد.

این مقام حماس تأکید کرد: ماه رمضان تمام شد و لذت سجود و عبادت نه تنها اینجا بلکه در مسجد مبارک الاقصی ما را رها نکرده و عشق و علاقه ما به مسجد الاقصی کم نشده است.

الزهار افزود: عید آمد در حالی که مردم ما در محاصره بسر می‌برند و اهالی کرانه باختری از رنج شهرک‌سازی‌های صهیونیست‌ها به ستوه آمده‌اند؛ اما این ملت با محاصره و اشغالگری تسلیم نخواهد شد و به مسیر خود در آزادسازی فلسطین ادامه می‌دهد.

او ضمن درخواست از از امت عربی و اسلامی برای وحدت کلمه و وحدت صفوف خود گفت: همه شما از مسیحیان و یهودیان مورد هدف هستید صفوف و کلام خود را متحد کنید.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز امروز در حیاط مسجد شهید نبیل عابد در شرق شهر غزه نماز عید فطر را برگزار کرد.

این در حالی است که همزمان با آغاز ایام عید فطر فلسطینیان، رژیم صهیونیستی با اتخاذ تدابیر امنیتی و فشار اقتصادی بر فلسطینیان سعی دارد این روزهای عید هم عرصه را بر آنها تنگ کند.

بر اساس اعلام منابع فلسطینی رژیم صهیونیستی از عصر سه‌شنبه تا صبح جمعه به مناسبت عید استقلال (سالروز اشغال فلسطین) گذرگاه‌های غزه و کرانه باختری را تعطیل می‌کند.

منابع صهیونیستی اعلام کردند که پس از برآورد اوضاع امنیتی و به دستور مسئولان سیاسی، قرار بر این شده که از سه شنبه تا جمعه محدودیت‌هایی سراسری در کرانه باختری به اجرا گذاشته شده و روز جمعه گذرگاه‌های این منطقه و نوار غزه بازگشایی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha