برپایی مرحله نهایی جشنواره ملی قرآن دانشجویان در خردادماه
کد خبر: 4055145
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
رشید جعفرپور خبر داد:

برپایی مرحله نهایی جشنواره ملی قرآن دانشجویان در خردادماه

قائم‌مقام معاون فرهنگی – اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اعلام برنامه زمانی برگزاری مرحله نهایی سی و ششمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان خبر داد و گفت: مرحله نهایی این جشنواره امسال به صورت حضوری از دوم خردادماه آغاز می‌شود و تا ششم همین ماه ادامه خواهد داشت.

رشید جعفرپور قائم مقام معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری

رشید جعفرپور، قائم‌مقام معاون فرهنگی – اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری مرحله نهایی جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان گفت: میزبان مرحله ملی این جشنواره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و دانشگاه قم به عنوان دبیرخانه و میزبان در نظر گرفته‌ شد.

وی در ادامه به اعلام برنامه زمانی مرحله نهایی سی و ششمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور اشاره کرد و افزود: آثار برگزیده مرحله سراسری در دستگاه‌های دانشگاهی را دریافت کرده‌ایم. عمده داوری‌ها در بخش‌های مختلف اعم از هنری، فناوری، ادبی و پژوهشی نیز صورت گرفته و می‌توان گفت اسامی نفرات برتر این بخش‌ها نهایی شده است اما تا روز اختتامیه اعلام نخواهد شد.

جعفرپور با اشاره به رشته‌های بخش آوایی و معارفی به عنوان دو بخشی که نیاز به حضور فیزیکی شرکت‌کنندگان است، افزود: امسال با توجه به فروکش کردن وضعیت کرونایی در کشور تصمیم گرفته شده است تا مسابقات و اختتامیه به صورت حضوری برگزار شود. با توجه به اینکه سعی شده است از تراکم زیاد شرکت‌کنندگان جلوگیری شود، لذا یک جدول زمانبندی برای دعوت از شرکت‌کنندگان جهت حضور در رقابت نهایی طراحی کرده‌ایم و بر اساس آن شرکت‌کنندگان برای حضور مسابقات دعوت می‌شوند.

جعفرپور با اشاره به اینکه مرحله نهایی این جشنواره از دوشنبه دوم خردادماه آغاز می‌شود، بیان کرد: از دوم خردادماه به بعد هر روز شاهد حضور یک گروه از شرکت‌کنندگان در چند رشته خواهیم بود و این برنامه تا پنجم خردادماه ادامه خواهد داشت. آخرین گروه شرکت‌کنندگان بخش معارفی هستند که پنجشنبه در آزمون معارفی حضور پیدا می‌کنند و بعد از آن هم مراسم اختتامیه ششم خردادماه با حضور برگزیدگان تمامی رشته‌ها برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به سوالی در مورد جابجایی زمان برگزاری مرحله نهایی این جشنواره که پیش‌تر اردیبهشت‌ماه اعلام شده بود، گفت: قبلاً برنامه‌ریزی شده بود تا مسابقات با حضور گروه‌های مختلفی از شرکت‌کنندگان و در بازه‌های زمانی پراکنده برگزار شود، اما دانشگاه‌ها به دلیل اعزام دانشجویان در گروه‌های مختلف و مسائلی از این دست مخالف بودند، لذا تدبیری شد تا جشنواره به صورت تجمیع شده در یک بازه زمانی پنج روزه برگزار شود.

جعفرپور در مورد تعداد حاضران در مرحله نهایی سی و ششمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان اظهار کرد: به صورت معمول حدود 1400 نفر - اثر در مرحله نهایی جشنواره حضور پیدا می‌کند، اما با توجه به شرایط کرونایی احتمال دارد این تعداد ریزش نیز داشته باشیم. در هر رشته نیز سه نفر به عنوان برگزیده معرفی می‌شوند. در رشته‌های عمومی همچون رشته‌های بخش معارفی، هنری و ... برگزیدگان از بین تمامی شرکت‌کنندگان بخش بانوان و آقایان خواهند بود.

جعفرپور بیان کرد: امسال در رشته‌ها و بخش‌های مخلتف حدود 130 نفر به عنوان نفرات برگزیده معرفی خواهند شد. قطعاً مباحث فوق برنامه در زمان برگزاری مسابقات در نظر گرفته شده است که در زمان برگزاری جشنواره در مورد آن اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

برگزاری مرحله نهایی جشنواره ملی قرآن دانشجویان در خرداد / رقابت 1400 نفر - اثر

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha