درخشش کردستان در هفدهمین جشنواره قرآن و عترت
کد خبر: 4056744
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸

درخشش کردستان در هفدهمین جشنواره قرآن و عترت

شاکر ملکی، یکی از فعالان قرآنی استان کردستان رتبه نخست رشته ترتیل هفدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های جامع علمی ـ كاربردی كشور را كسب كرد.

شاکر ملکی فعال قرآنی کردستان

شاکر ملکی، کارشناس فرهنگی شهرداری سنندج در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: رتبه نخست رشته ترتیل هفدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های جامع علمی ـ کاربردی کشور را کسب کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت قرآنی خود را درسال 85 شروع کردم، اظهار کرد: یادگیری قرآن را از درون خانقاه شروع کردم و در حال حاضر نیز در همین خانقاه به صورت رایگان مشغول آموزش قرآن به علاقه‌مندان در سنین 9 تا 50 سال هستم.

این فعال قرآنی استان کردستان بیان کرد: در راستای ارتقای کارم از سال 94 به صورت ویژه وارد فعالیت‌های قرآنی شدم و در مسابقات مختلف استانی از جمله مسابقات قرآنی سازمان اوقاف، مُدهامتان و غیره شرکت و حائز رتبه‌های اول تا سوم شدم.

وی ادامه داد: از سال 94 در کنار فعالیت در زمینه حفظ قرآن مشغول تدریس قرآن در رشته‌های روخوانی، روانخوانی و تجوید هستم و مدارک عالی تدریس را نیز در این بخش دریافت کرده‌ام.

ملکی به فعالیت خود در رشته حفظ قرآن اشاره کرد و گفت: سال گذشته موفق به حفظ کل قرآن در دارالتحفیظ امام جزری شهرک پردیس سنندج شدم و هدف بنده در زمینه ادامه فعالیت‌های قرآنی راه‌اندازی مؤسسه قرآنی در زمینه آموزش تدریس، تجوید، حفظ و ترتیل است.

وی با اشاره به اینکه انس با قرآن زندگی من را سرشار از آرامش کرد، گفت: قرآن تسکین‌دهنده قلبم و زمینه ارتقای جایگاه اجتماعی‌ام را فراهم کرده است.

کارشناس فرهنگی شهرداری سنندج با اشاره به کسب رتبه‌های برتر مسابقات قرآنی خود بیان کرد: با کسب این رتبه‌ها از سوی دستگاه‌های مختلفی همچون شهرداری، ارشاد اسلامی و تبلیغات مورد تشویق قرار گرفتم اما انتظار بنده به عنوان یک فعال قرآنی توجه بیشتر به فعالان این عرصه و ایجاد بستر لازم برای تشویق و ترغیب و آموزش قرآن به دیگران است.

وی با اشاره به خدمات گسترده شهرداری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، تفریحی و غیره، یادآور شد: ایجاد دارالقرآن شهرداری می‌تواند بستر لازم برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی به ویژه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ انس با قرآن را در سنندج فراهم کند.

انتهای پیام
captcha