پایگاه اطلاع‌رسانی بازار کار رونمایی شد
کد خبر: 4057544
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰

پایگاه اطلاع‌رسانی بازار کار رونمایی شد

پایگاه اطلاع‌رسانی بازار کار با حضور رئیس جهاد دانشگاهی، رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیران عامل ایکنا و ایسنا و معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی رونمایی شد.

پایگاه اطلاع رسانی بازار کار رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، پایگاه اطلاع‌رسانی بازار کار با حضور حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، علی منتظری، رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی، محمدصادق بیجندی، معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی و محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا و  علی متقیان، مدیرعامل ایسنا 26 اردیبهشت ماه رونمایی شد.

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم رونمایی از این پایگاه اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی توان انجام کارهای گزین و بزرگ در حوزه‌هایی که زیرساخت پیشرفت و توسعه کشور را تشکیل می‌دهند، توسعه فرهنگی، علمی و فناورانه و آموزش‌های علمی و مهارتی و در ادامه بحث اشتغال‌آفرینی را از وظایفی دانست که به خوبی در جهاد دانشگاهی انجام شده و ادامه هم دارد.

وی تصریح کرد: این حق مردم ما است که دارای شغل عزتمند و آبرومند باشند و شغل آبرومند حاصل همین کارهای شاخص و گزینی است که جهاد دانشگاهی انجام می‌دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی به موقع به بحث اشتغال ورود کرده است و مجموعه سامانه‌‌های خوبی را در این راستا تهیه کرده است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، این سامانه‌ها روآمد شده است.

ارسالی فوری/ پایگاه اطلاع رسانی بازار کار رونمایی شد

از انجام کارهای موازی پرهیز کنیم

وی افزود: جهاد دانشگاهی سه رسانه خبری ایکنا، ایسنا و سیناپرس دارد و پایگاه اطلاع‌رسانی بازار کار نیز امروز افتتاح شد؛ باید به طوری از انجام کارهای موازی پرهیز کنیم و بیشتر به حوزه کاملاً تخصصی کار و کسب و کار بپردازیم و اگر سایر رسانه‌ها در این حوزه فعالیت دارند، باید نسبت به آن‌ها نوآوری در کارها داشته باشیم.

طیبی اظهار امیدواری کرد که تحولی در بحث اقتصادی کشور به وجود بیاید و در ادامه گفت: آن زمان است که حمایت بسیار جدی از دستاوردهای علمی و فناوری انجام شود، آن زمان است که نقش جهاد دانشگاهی به خوبی نشان داده می‌شود که چه خدمتی به توسعه و پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف کرده است و پرچمدار واقعی توسعه علمی و فناورانه و اثبات آن در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و سایر حوزه‌ها بوده است.

علی منتظری، رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه قانون اساسی ما حقوقی برای آحاد ملت قائل شده که داشتن اشتغال شایسته و در شأن، یکی از این حقوق است، گفت: گاهی افراد شاغل هستند اما شغلشان در شأن آن‌ها نیست که این رخداد برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیشتر رخ می‌دهد لذا هر گامی در حوزه اشتغال برداشته شود، یک جهاد واقعی است.

وی اضافه کرد: جهاددانشگاهی این توفیق را داشته که در بزنگاه‌ها مسائل مهم کشور را متوجه و برای خود وظایفی در راستای رفع مشکلات تعریف کند، از جمله برای اشتغال فارغ‌التحصیلان. در این حوزه ما اول کار را شروع کردیم، بعد این وظیفه وارد اساسنامه و جزو وظایف جهاد شد. البته ما مسئول اشتغال نیستیم بلکه به ایجاد آن کمک می‌کنیم.

منتظری، راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار کار را کمال اقدامات جهاددانشگاهی در حوزه اشتغال دانست و گفت: این کار برای جهاد دانشگاهی ثروت معنوی است و برای کشور اهمیت دارد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه وجه علمی و دانشگاهی این پایگاه تقویت شود، افزود: ایجاد اشتغال و فعالیت در حوزه اشتغال با وظایف ذاتی جهاد دانشگاهی هم سنخ و سازگار است که امیدوارم در استان‌ها و مناطق دوردست بیشتر در این حوزه تلاش شود.

ارسالی فوری/ پایگاه اطلاع رسانی بازار کار رونمایی شد

محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل خبرگزاری ایکنا نیز در این مراسم، برای مجموعه رسانه‌ای جهاددانشگاهی آرزوی توفیق روزافزون کرد و گفت: برای کمک به این رسانه جدید اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی به مسئولان پایگاه اطلاع‌رسانی بازار کار توصیه کرد از آنجایی که کار خود را در این پایگاه به تازگی شروع کرده‌اند، از فناوری‌های رسانه‌ای جدید استفاده کنند و افزود: می‌توانید با فضای دنیای جدید و نوین رسانه‌ای گام بردارید؛ اکنون در حوزه فناوری‌های رسانه‌ای، ایده‌های جدیدی شکل گرفته و با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانید با کمترین افراد بیشترین کار را انجام دهید.

تکثر خوب است اما به سمت هم‌گرایی رسانه‌ای پیش برویم

حسنی اضافه کرد: در حوزه چند رسانه‌ای ورود کنید. متن در حال از بین رفتن است و ما در آینده رسانه‌های ویدئومحور و پادکست‌محور خواهیم داشت. مسئله مهم دیگر این است که در همه جای دنیا به سمت هم‌گرایی رسانه‌ای پیش می‌روند؛ وجود رسانه‌های متعدد تخصصی خوب است اما در کنار تعدد باید به صورت جدی به این هم‌گرایی رسانه‌ای توجه کنیم.

همچنین علی متقیان، مدیرعامل خبرگزاری ایسنا نیز یکی از کارهای ارزشمندی که به جامعه کمک کرد را راه‌اندازی هفته‌نامه بازار کار دانست و گفت: یکی از مشکلات بزرگ بیکاری است؛ وقتی بیکاری در جامعه حاکم شد، فقر حاکم می‌شود و هر جایی که فقر حاکم شود، ایمان از آن جامعه می‌رود و دیگر نمی‌شود به آن جامعه اتکا کرد.

وی ادامه داد: در آموزه‌های دینی یاد گرفته‌ایم که اگر یک نفر زنده شود، گویی همه زنده شده‌اند؛ اگر ما به افراد برای پیدا کردن شغل شایسته و قابل قبول کمک کنیم، تا زمانی که این افراد ایمان دارند و در آسایش زندگی می‌کنند، ثواب آن را خواهیم برد.

فقط از اشتغال بگویید

متقیان در پایان سخنانش گفت: قرار است این سایت، تخصصی اشتغال باشد، پس خبرهای سیاسی، اجتماعی و ... را کنار بگذاریم. اگر بتوانیم با یک خبر به اشتغال یک فرد کمک کنیم، آن خبر ارزشمند است. تلاش کنید بازخودهای مردم را دریافت کنید و اگر افراد با اخبار شما شاغل شدند، با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

صادق بیجندی، معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه راه‌اندازی این پایگاه اطلاع رسانی بر اساس چند سند بالادستی جهاد دانشگاهی و بیانیه گام دوم انقلاب به ویژه بحث جهاد تبیین که مقام معظم رهبری مطرح کرده‌اند، است، گفت: اقدام امروز در جهت تداوم اقدامات جهاد در حوزه رسانه است.

وی با اشاره به اینکه خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا و سیناپرس بر تارک خبری کشور می‌درخشند، گفت: امیدواریم پایگاه اطلاع‌رسانی بازار کار در حوزه بازار کار ایران با گستره ملی و با نگاه استانی، اقدامات خوبی در حوزه امیدآفرینی داشته باشد.

بیجندی به مشکل بیکاری در کشور نیز اشاره کرد و گفت: کشور با بحران اشتغال رو به رو است و یک پایگاه خبری می‌تواند در این شرایط راهگشا باشد. 20 سال از عمر هفته‌نامه بازار کار می‌گذرد. اولین اقدام ما در دوران کرونا تغییر جهت انتشار این هفته‌نامه از انتشار مکتوب به انتشار در فضای مجازی بود که توانست جای خود را به خوبی پیدا کرده و اکنون رنک یا رتبه این پایگاه 700 در کشور است.

ارسالی فوری/ پایگاه اطلاع رسانی بازار کار رونمایی شد

وی اعلام کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده و استفاده از تجربه خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا، بخش‌های استانی این پایگاه اطلاع‌رسانی در 11 استان کشور آغاز به کار می‌کنند و امیدواریم با این اقدام قدرت رسانه‌ای را در استان‌ها گسترش دهیم.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی در ادامه به تشریح ویژگی‌های پایگاه اطلاع‌رسانی بازار کار پرداخت و گفت: تمام پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، مراکز کاریابی، شتاب‌دهنده‌‌ها و ... به عنوان زیست‌بوم اشتغال در این پایگاه در نظر گرفته شده است و همه استان‌ها امکان انتشار خبر و مصاحبه را دارند.

فیلترشدن آگهی‌های استخدام در پایگاه اطلاع‌رسانی بازار کار

وی اضافه کرد: در حوزه استخدام اولین سامانه کاریابی متعلق به جهاد دانشگاهی بود که ارتقا داده شده و به زودی رونمایی می‌شود و با توجه به اینکه استخدام در کشور محلی برای کلاهبرداری شده، آگهی‌های استخدام از فیلتر رد شده و در این پایگاه اطلاع‌رسانی منتشر می‌شوند.

بیجندی با بیان اینکه تأکید داریم مرجعیت خبری حوزه کار کشور را داشته باشیم، اظهار کرد: در این پایگاه، خبرهای منتخب استان‌ها، اخبار منتخب وزارتخانه‌ها و مجلس را خواهیم داشت.

وی، طرح کارآفرینان آینده را از جمله بخش‌های ویژه پایگاه اطلاع‌رسانی بازار کار اعلام کرد و گفت: انتشار فیلم، عکس و حضور در اینستاگرام از دیگر بخش‌های این پایگاه‌ اطلاع‌رسانی است.

در پایان این مراسم دو کلیپ یکی با محور معرفی نشریه بازار کار و دومی با محور معرفی طرح کارآفرینان آینده پخش و از پایگاه اطلاع‌رسانی بازار کار به نشانی bazarekar.ir رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha