نمایشگاه قرآن و عترت در کردستان افتتاح شد
کد خبر: 4057960
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

نمایشگاه قرآن و عترت در کردستان افتتاح شد

نمایشگاه محصولات قرآنی و آخرین دستاوردها و پژوهش‌های قرآنی با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی امروز، 28 اردیبهشت‌ماه در خانه کُرد سنندج افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه محصولات قرآنی اظهار کرد: هفته قرآن و عترت کردستان برای دومین بار از 28 اردیبهشت‌ماه تا سوم خردادماه سال جاری در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 21 ویژه‌برنامه دینی و قرآنی در این هفته اجرا می‌شود، افزود: این برنامه‌ها باید در طول ۶ ماه سال برگزار شود و ماحصل و نتایج آن را در هفته قرآن و عترت اعلام کنیم.

مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برپایی نمایشگاه محصولات قرآنی را از برنامه‌های شاخص این هفته ذکر و بیان کرد: نمایشگاه قرآن و عترت از امروز، 28 اردیبهشت‌ماه تا سوم خردادماه سال جاری برپا خواهد بود.

وی از شرکت آثار قرآنی و هنری 62 هنرمند استان کردستان در این نمایشگاه خبر داد و افزود: این نمایشگاه در 16 غرفه برپا شده  که 206 اثر هنری در رشته‌های خوشنویسی، معرق، منبت‌کاری، نقاشی خط، سفال و صنایع دستی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

گلباغی به برنامه‌های جنبی این نمایشگاه با حضور اساتید دانشگاهی اشاره کرد و گفت: نشست‌های تخصصی با رویکرد تبلیغی، ترویجی، دینی و رسانه‌ای، کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به صورت روزانه در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری محافل انس با قرآن در هفته قرآن و عترت خبر داد و گفت: محافل قرآنی و سایر برنامه‌های اجرایی این هفته به مؤسسات قرآنی استان واگذار شده است که یکی از این محافل قرآنی روز جمعه، 30 اردیبهشت‌ماه در خانه کُرد سنندج برگزار خواهد شد.

مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: برگزاری سه نمایش خیابانی در شهرستان مریوان با موضوع قرآنی، مسابقات حفظ و قرائت قرآن و تجلیل از هنرمندان قرآنی، قاریان و حافظان قرآن از دیگر برنامه‌های ما در این هفته خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: امسال برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نزدیک ۷۰ میلیارد ریال بودجه به استان اختصاص یافت که از طریق انجمن‌ها و مؤسسات قرانی و ارائه طرح، این مبلغ هزینه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha