اجرای بیش از ۲۰ ویژه‌برنامه در هفته میراث ‌فرهنگی در کردستان
کد خبر: 4057972
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

اجرای بیش از ۲۰ ویژه‌برنامه در هفته میراث ‌فرهنگی در کردستان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از اجرای بیش از ۲۰ برنامه شاخص و متنوع همزمان با روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌‌ فرهنگی در کردستان خبر داد.

روز جهانی موزه

یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در ویژه‌برنامه‌های نکوداشت این هفته در استان که با شعار «کردستان، ذخیره‌گاه فرهنگی ایران زمین» نامگذاری شده است، تلاش شده تا برنامه‌ها برای تمام گروه‌های سنی و اقشار مختلف جامعه برگزار شود.

وی افزود: برگزاری گردهمایی توسعه پایدار گردشگری شهری، برگزاری نشست حفاظت و مرمت آئینی غار کرفتو، برگزاری مراسم دفاع‌ مقدس با پیوست فرهنگی، برپایی نمایشگاه‌های متعدد در سطح استان، بازدید از بقایای سامان‌دهی قلعه‌شهر حسن‌آباد با همراهی انجمن‌های میراث‌ فرهنگی، کوهنوردی و فعالان رسانه‌ای، افتتاح سه اقامتگاه سنتی در استان از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: برگزاری مسابقه کودک و میراث‌فرهنگی با محوریت بازی‌های ثبت شده در فهرست آثار ملی و نقاشی کودک با محوریت آشنایی با بناها و اماکن تاریخی، برگزاری برنامه نمایشی به‌منظور معرفی میراث ملموس، اجرای صحنه‌ای در موزه مردم‌شناسی خانه کرد و تجلیل از موزه‌دارهای برتر و فعالان و پیشکسوتان در حوزه میراث‌ فرهنگی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به‌ مناسبت روز موزه و هفته میراث‌ فرهنگی در استان اجرا می‌شود.

وی افزود: به‌ مناسبت روز جهانی موزه‌ها و آغازهفته میراث‌ فرهنگی بازدید از مجموعه‌های تاریخی فرهنگی شامل عمارت آصف (فاز اول خانه کرد)، عمارت ملالطف‌الله(موزه باستان‌شناسی)، عمارت و چهارباغ خسروآباد و معبد هراکلس و معبد میترا در قلعه‌شهر غار کرفتوی دیواندره روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب برای عمومی مردم رایگان است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی کردستان یادآور شد: ویژه برنامه‌های روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی از ۲۸ اردیبهشت‌‌ماه آغاز و تا پایان روز سوم خرداد ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha