برگزاری نشست سالانه بانک توسعه اسلامی در مصر
کد خبر: 4058010
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳

برگزاری نشست سالانه بانک توسعه اسلامی در مصر

گروه بانک توسعه اسلامی جلسات سالانه 2022 خود را یازدهم تا چهاردهم خرداد ماه در شرم الشیخ، در کشور مصر برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از هپی جورنال، گروه بانک توسعه اسلامی جلسات سالانه 2022 خود را  از یکم تا چهارم ژوئن 2022 (11 تا 14 خرداد ماه) در شرم الشیخ، در کشور مصر با شعار «پس از بهبودی از بیماری همه‌گیر: مقاومت و پایداری» تحت نظارت عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر برگزار می‌کند.
این نشست‌ها به دعوت دولت جمهوری عربی مصر  و با توجه به تحولات مهم اقتصادی و ژئوپلیتیکی که با کاهش محسوس همه‌گیری کرونا و امیدواری دوباره برای ورود جهان به مرحله بهبودی ایجاد شده است، برگزار می‌شود.
وزرای اقتصاد، برنامه‌ریزی و دارایی 57 کشور عضو بانک توسعه اسلامی در این نشست‌ها شرکت می‌کنند، همچنین نمایندگانی از مؤسسات مالی بین‌المللی و منطقه‌ای و نیز نمایندگان بانک‌های اسلامی، مؤسسات مالی توسعه ملی و اتحادیه‌های پیمانکاران و مشاوران از اعضای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در این نشست‌ها حضور دارند.
گروه بانک توسعه اسلامی با دعوت از کشورهای عضو برای شرکت در این نشست‌ها تاکید کرد که این نشست‌ها فرصتی برای مطالعه تحولات جدید و بررسی راه‌های تحکیم روابط اقتصادی بین کشورهای عضو در پرتو تغییرات بین‌المللی جاری هستند؛ علاوه بر اینکه این نشست‌ها امکان بحث و گفت‌وگو با مؤسسات تأمین مالی شرکت کننده و به حداکثر رساندن سود کشورهای عضو از خدمات و تأمین مالی ارائه شده توسط این مؤسسات را فراهم می‌کند.
نشست‌های امسال برای اولین بار طی چهار روز شاهد برگزاری دوره جدید مجمع بخش خصوصی است که انتظار می‌رود نمایندگان شرکت‌های بزرگ و جامعه تجاری در سطوح محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در آن شرکت کنند.
در چارچوب این نشست‌های سالانه گروه بانک توسعه اسلامی، چهل و هفتمین جلسه سالانه هیئت رئیسه بانک توسعه اسلامی، بیست و نهمین جلسه هیئت رئیسه بیمه سرمایه‌گذاری و اعتبار صادراتی و بیست و دومین جلسه مجمع عمومی شرکت اسلامی برای توسعه بخش خصوصی برگزار می‌شود. 

هاله السعید، وزیر برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی و نماینده مصر در گروه بانک توسعه اسلامی در این خصوص گفت که مصر تمام توان خود را برای تضمین موفقیت نشست‌های سالانه گروه بانک توسعه اسلامی به کار می‌گیرد.

او افزود:  مصر از زمان تأسیس بانک توسعه اسلامی در سال 1974 سابقه طولانی و روابط گسترده‌ای با بانک دارد و سبد همکاری با این بانک به بیش از 16 میلیارد دلار رسیده است.

السعید تأیید کرد که مصر قصد دارد از نشست‌های سالانه‌ای که بیش از 30 سال است فرصت برگزاری آن در مصر نبوده است، استفاده کند، همانطور که آخرین بار در سال 1991 در مصر برگزار شد.

وی تأکید کرد: مصر چشم‌اندازهایی برای همکاری و گفت‌‌وگو درباره مسائل و موضوعات مشترک بین کشورهای عضو در تمام سطوح ارائه خواهد داد.

انتهای پیام
captcha