انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 4058166
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
فردا

انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی استان همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۳۰ اردیبهشت‌ماه خبر داد.

سیدابوالقاسم کاظمی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم کاظمی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه ششمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی چهارمحال‌وبختیاری فردا جمعه ۳۰ اردیبهشت‌ماه همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این انتخابات هر چهار سال یکبار برگزار و اعضای شورای هیئات مذهبی از میان مدیران و مسئولان هیئاتی که اعلام کاندیداتوری می‌کنند، انتخاب می‌شوند.

وی با ذکر اینکه شورای هیئت‌های مذهبی با هدف پیگیری مسائل و طرح‌ها و برنامه‌های این تشکل‌های مردم‌نهاد فعالیت می‌کند، ادامه داد: از تمامی مدیران و مسئولان هیئات واجد شرایط کاندیدا شدن و رأی دادن دعوت شد و خوشبختانه استقبال خوبی هم در بین بانوان و هم آقایان شاهد بودیم که اعلام کاندیداتوری کردند و چهره‌های جدید و جوانی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که شورای هیئت‌های مذهبی استان و شهرستان‌ها را تشکیل خواهند داد.

کاظمی بیان کرد: انتخابات شورای مرکزی هیئت‌های مذهبی استان از ساعت هشت تا ۱۴ در مراکز تمامی شهرستان‌ها و نیز مرکز استان برگزار می‌شود که بر طبق آیین‌نامه، در صورت نیاز امکان تمدید این ساعت نیز وجود دارد. دستورالعمل‌ها از چندماه قبل به شهرستان‌ها ابلاغ و از افراد واجد شرایط کاندیداتوری ثبت‌نام شده و فردا بر طبق تقویم کشوری این انتخابات برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی تصریح کرد: تعداد کاندیداها در شهرستان‌های مختلف متفاوت است که در هر شهرستان پنج نفر به‌عنوان اعضای شورای هیئات مذهبی انتخاب خواهند شد و در شهرکرد این تعداد هفت نفر خواهد بود.

کاظمی در خصوص وظایف شورای هیئات مذهبی، گفت: این شورا متشکل از منتسبانی از دل هیئت‌های مذهبی هستند که طراحی و اجرا و پیگیری عملیات‌ها در حوزه این تشکل‌های مردم‌نهاد را بر عهده دارند. تبلیغات اسلامی استان همواره از هر طرح فرهنگی متناسب با حوزه هیئت‌داری استقبال و حتی‌الامکان جهت‌دهی، پشتیبانی و حمایت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه هیئت تشکلی از صفر تا صد مردمی است، بیان کرد: بنابراین حتی ایده‌ها و طرح‌های ناظر به حوزه هیئات مذهبی نیز باید برخاسته از دل مردم و اعضای هیئات باشد و تبلیغات اسلامی استان نیز این طرح‌ها را ضمن مشورت و رایزنی و بررسی با شورای هیئات، در مرحله عملیاتی شدن پشتیبانی و حمایت، تسهیل‌گری و جهت‌دهی می‌کند.

کاظمی گفت: در مسئله شیوع کرونا نقش پررنگ و برجسته شورای هیئات مذهبی را در برگزاری مراسم اعیاد و سوگواری سالم و بدون حاشیه و با رعایت دقیق تمامی پروتکل‌های بهداشتی مشاهده کردیم که کارهایی چون بررسی‌ها، ابلاغیه‌ها، توصیه‌ها، تبیین‌ها و توجیه دستورالعمل‌ها برای هیئات و همکاری‌های خوب با نهادهایی چون علوم پزشکی، نیروی انتظامی و غیره بر دوش این شورا بود و نقش‌آفرینی آنان را به خوبی شاهد بودیم.

انتهای پیام
captcha