سه اقامتگاه بوم‌گردی در سنندج افتتاح شد
کد خبر: 4058261
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰

سه اقامتگاه بوم‌گردی در سنندج افتتاح شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از افتتاح سه واحد اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان سنندج همزمان با آغاز هفته میراث‌فرهنگی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۴ اقامتگاه بوم‎گردی دارای مجوز در کردستان فعال است.

بومگردی

به گزارش ایکنا از کردستان، یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز، 29 اردیبهشت‌ماه در مراسم افتتاح واحدهای بوم‌گردی در سنندج، اظهار کرد: همزمان با هفته میراث‌فرهنگی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی «تاو» در روستای «گلین» و «گلاویژ» و «سروه» در روستای ‌هشمیز با سرمایه‌گذاری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

وی با اشاره به میزان اشتغالزایی این واحدهای بومگردی در استان کردستان افزود: با راه‌اندازی این اقامتگاه‌ها زمینه اشتغال بیش از ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم فراهم می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در حال حاضر ۳۴ اقامتگاه بوم‎گردی دارای مجوز در کردستان فعال است که بیشترین آن در شهرستان سنندج قرار دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مباحث مهم میراث‌فرهنگی حفظ میراث ملموس و ناملموس در مناطق روستایی است، یادآور شد: عنوان کرد: در سال‌های اخیر برنامه‌های ویژه‌ای برای حفاظت از میراث روستایی اجرا شد که از آن جمله می‌توان به توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این مناطق اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha