برگزاری مرحله استانی «مسابقه ملی کتاب سه دقیقه‌ای» در کردستان
کد خبر: 4058585
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶

برگزاری مرحله استانی «مسابقه ملی کتاب سه دقیقه‌ای» در کردستان

مرحله استانی دومین دوره «مسابقه ملی کتاب سه دقیقه‌ای» امروز، ۳۱ اردیبهشت‌ماه در جهاددانشگاهی استان کردستان برگزار شد.

مجید آوج، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان

مجید آوج، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مسابقات ملی «کتاب سه دقیقه‌ای» با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در دانشگاه‌ها، آشنایی و انس دانشجویان با کتاب و به اشتراک گذاشتن تجربه‌های کتاب‌خوانی برگزار شد.

وی افزود: این رویداد از سال 1399 به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی طراحی و آغاز شده است، در سال تحصیلی 1400-1401 به صورت طرح هماهنگ با نظارت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی در 16 استان کشور اجرا می‌شود.

آوج با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی استان کردستان یکی از مجریان برگزاری دومین دوره این مسابقات بود، بیان کرد: دانشجویان علاقمند در 3 دقیقه خلاصه کتابی را که خود خوانده‌اند، ارائه می‌کنند و به صورت فیلم ضبط شده برای دبیرخانه مسابقات ارسال می‌کنند. 

وی ادامه داد: این آثار مورد ارزیابی هیئت داوران قرار می‌گیرد و نفر برگزیده مورد تجلیل قرار می‌گیرند و به مرحله کشوری مسابقات راه می‌یابد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان افزود: این مسابقه فرصتی برای معرفی کتاب‌های خوب و اثرگذار با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشجویی بوده و همچنین فرصتی مناسب برای تقویت مهارت‌های ارتباطی و بیانی است.

وی یادآور شد: در پایان این دوره از مسابقات مهشید کشاورزی، دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان توانست نظر هیئت داوران را به خود جلب کند و به عنوان نفر اول به مرحله نهایی راه پیدا کند.

انتهای پیام
captcha