مطالبه‌گری؛ از وظایف ائمه جمعه و جماعت مساجد
کد خبر: 4059111
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳

مطالبه‌گری؛ از وظایف ائمه جمعه و جماعت مساجد

مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کردستان گفت: در نهاد امامت جمعه به عنوان یک پایگاه و قرارگاه فرهنگی دنبال ترویج مباحث تربیتی، اخلاقی، دینی، سیاسی، مطالبه‌گری و ارتقای جایگاه جامعه و کشور هستیم.

حجت‌الاسلام اسعد حسین‌پناهی امام جمعه دزج

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حمیدرضا عاقل‌زاده، مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کردستان در مراسم ابلاغ حکم انتصاب امام جمعه دزج بخش چهاردولی توابع شهرستان قروه ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده، اظهار کرد: انصافاً امام جمعه این شهر از لحاظ علم، اخلاق و مردم‌داری سرآمد و جزو روحانیون برجسته و نفرات برتر علمی استان است، لذا از همه مردم انتظار می‌رود که قدردانشان باشند.

وی با بیان اینکه در نهاد امامت جمعه به عنوان یک پایگاه و قرارگاه فرهنگی دنبال ترویج مباحث تربیتی، اخلاقی، دینی، سیاسی، مطالبه‌گری و ارتقای جایگاه جامعه و کشور هستیم، گفت: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه، مردم باید با جریانات و مسائل جهان اسلام آشنا شوند و حقیقت را برای آنان تبیین کنند.

مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کردستان با بیان اینکه این نهاد در سراسر کشور تحقق فرمایشات رهبری و ترویج و تبیین مسائل دینی و اخلاقی و جلوگیری از انحرافات در جامعه را دنبال می‌کند، بیان کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب در بسیاری از حوزه‌ها همچون فناوری، پیشرفت‌های علمی و انرژی هسته‌ای پیشرفت کرده‌ایم اما آنگونه که باید و شاید در اخلاق پیشرفت نکرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه در گام دوم انقلاب تربیت و تقویت اخلاق نسل جوان را دنبال کنیم، ادامه داد: در شرایط کنونی کشور تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب و جهاد تبیین یک فریضه بوده و همه آحاد مردم باید در این راستا و ترویج سبک زندگی اسلامی گام بردارند.

حجت‌الاسلام عاقل‌زاده بخشی از مشکلات کنونی را ناشی از تغییر سبک زندگی دانست و بیان کرد: سبک زندگی انسان‌ها باید به سبک اسلامی در جامعه تغییر یابد، شاید برخی از والدین نتوانند واقعیت‌های قبل و بعد از انقلاب، شیوه زندگی، پوشش، کمبود امکانات و سختی‌های زندگی را برای فرزندانشان تبیین کنند، بنابراین وظیفه ماست که اینها را بازگو کنیم.

وی تغییر سبک زندگی انسان‌ها به سبک اسلامی در جامعه را ضروری دانست و با یادآوری روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) در رابطه با بی‌نیازی در قناعت افزود: یا موسی «اِنّی وَضَعْتُ الغِنیٰ فِی الْقِنَاعَةِ و النّاسُ یَطْلُبُونَهُ فی کِثْرَةِ الْمَال» ای موسی! من بی‌نازی و ثروت را در قناعت قرار دادم، در حالی‌که مردم آن را در زیادی مال و ثروت جستجو می‌کنند و هرگز آن را نخواهند یافت.

مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کردستان بر ضرورت ترویج فرهنگ قناعت و جلوگیری از هر گونه اسراف تأکید کرد ویادآور شد: انتظار می‌رود در این شرایط کنونی هر کس به سهم خود کمک‌یار حاکمیت در مدیریت اوضاع اقتصادی کشور باشد.

گفتنی است؛ حجت‌الاسلام اسعد حسین‌پناهی، برای یک دوره دیگر به عنوان امام جمعه دزج بخش چهاردولی شهرستان قروه ابقا شد.

انتهای پیام
captcha