توسعه گردشگری کردستان با بهره‌گیری از ظرفیت بسیج تقویت می‌شود
کد خبر: 4059362
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

توسعه گردشگری کردستان با بهره‌گیری از ظرفیت بسیج تقویت می‌شود

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان با اشاره به اینکه استان کردستان به‌ دلیل وجود جاذبه‌های مختلف طبیعی، تاریخی و فرهنگی به مقصد اصلی گردشگران تبدیل شده است، افزود: توسعه گردشگری استان کردستان با استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت بسیج تسریع و تقویت می‌شود.

هوررامان منطقه گردشگری

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان دیروز، دوم خردادماه در نشست با مسئول بسیج کارمندان سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار کرد: وجود امنیت پایدار، سبب افزایش تعداد گردشگران داخلی و خارجی در استان شده است.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان به‌ دلیل وجود جاذبه‌های مختلف طبیعی، تاریخی و فرهنگی به مقصد اصلی گردشگران تبدیل شده است، افزود: توسعه گردشگری استان کردستان با استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت بسیج تسریع و تقویت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از همکاری دوجانبه این اداره‌کل با سازمان بسیج سازندگی در استان خبر داد و بیان کرد: از بسیجیانی که در زمینه‌های مختلف صنایع‌ دستی و گردشگری فعالیت دارند، حمایت می‌شود.

وی افزود: صدور مجوزهای مربوطه، پرداخت تسهیلات، حضور در نمایشگاه‌های منطقه‌ای و ملی و برگزاری نمایشگاه‌ها از جمله اقداماتی است که با همکاری سازمان بسیج سازندگی و فعالان این حوزه انجام خواهد شد.

صنعت گردشگری زمینه تبادلات فرهنگی با کردستان را فراهم می‌کند

محمدرضا رمضان‌‌زاده، مسئول بسیج کارمندان سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: بسیج کردستان آمادگی دارد که در بحث حفاظت از میراث‌ فرهنگی، توسعه و ترویج صنایع‌ دستی و اقتصاد گردشگری در استان همکاری کند.

وی با اشاره به اینکه حجم زیادی از گردشگران در قالب اردوهای پایگاهی، حوزه یا ناحیه، منطقه‌ای، مناسبتی و از همه مهم‌‌تر راهیان نور وارد استان می‌شوند، افزود: امیدواریم با همکاری نهادهای مربوطه زمینه رشد و توسعه صنعت گردشگری استان فراهم آید.

رمضان‌‌زاده با بیان اینکه ورود گردشگران به استان نتایجی همچون نشاط، تحرک، تأثیرات مثبت اقتصادی و فرهنگی قابل توجهی را به‌دنبال خواهد داشت، یادآور شد: صنعت گردشگری در کنار مزایای اقتصادی زمینه تبادلات فرهنگی با این منطقه را نیز فراهم می‌کند.

انتهای پیام
captcha