هنر بهترین ابزار برای بیان مشکلات جامعه است
کد خبر: 4059920
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

هنر بهترین ابزار برای بیان مشکلات جامعه است

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: مشکلات و معضلات جامعه و همچنین آسیب‌های اجتماعی در صورتی که با ابزار هنر به ویژه شعر طنز مطرح شود، می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

مجتبی صداقت، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مجتبی صداقت، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، 5 خردادماه در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره شعر طنز با عنوان «دادخند»، با بیان اینکه برای ایجاد تأثیر در جامعه باید از ابزارهای هنر استفاده کرد، اظهار کرد: یکی از مهمترین و جریان‌سازترین ابزار هنری در طول تاریخ، شعر بوده که تمدن‌ها را روایت کرده و در تاریخ معاصر ما شاعران دوران مشروطه و قبل از آن بسیار بر جامعه تأثیرگذار بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از شعر در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نشان از اهمیت و تأثیرگذاری آن دارد، افزود: شعرا طلایه داران این حرکت هستند و به همین علت شعرا در طول تاریخ ایران و اسلام از جایگاه خوبی برخوردار بوده‌اند.

صداقت بیان کرد: بی‌شک برپایی این محافل، مجالس و جشنواره‌ها به جریان‌سازی و ادامه دادن این مسیر کمک می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، شعر طنز را یک‌قدم بالاتر و جلوتر از سایر اشعار دانست و اظهار کرد: در طول تاریخ بزرگان حوزه شعر و ادب فارسی از جمله مولوی، سعدی و عبید زاکانی اهل طنز بوده‌اند و با زبان شعر طنز و نقد طنازانه لطیف، به بیان مشکلات جامعه پرداخته‌اند.

صداقت تأکید کرد: مشکلات و معضلات جامعه همچنین آسیب‌های اجتماعی در صورتی که با ابزار هنر به ویژه با شعر طنز مطرح شود، می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به اهداف اجرای جشنواره شعر طنز دادخند افزود: پرداختن به آسیب‌های اجتماعی، خانواده و جامعه به وسیله هنر و با ابزار شعر طنز هدف اصلی این جشنواره است و امیدواریم با کمک هنرمندان این عرصه در مسیر حل مشکلات جامعه، فرهنگ ناب ایرانی اسلامی را در شهر دارالعباده یزد محقق کنیم و اجازه ندهیم فرهنگ‌های غلط جایگزین آن شود.

انتهای پیام
captcha