اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4061163
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸

اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در کردستان برگزار می‌شود

معاون امور ایران مجمع جهانی تقویت مذاهب اسلامی از برگزاری اولین همایش منطقه‌ای وحدت اسلامی طی روزهای ۲۹ و ۳۰ تیرماه سال جاری در اردوگاه امام علی(ع) استان کردستان خبر داد.

نشست برنامه ریزی و هماهنگی اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی

به گزارش ایکنا از کردستان، محسن مسچی، معاون امور ایران مجمع جهانی تقویت مذاهب اسلامی در اولین نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی که امروز، 10 خردادماه در سالن مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: اولین همایش منطقه‌ای وحدت اسلامی  در راستای شناخت، ارتباط، هماهنگی و ازدیاد توانمندی‌های قومیتی طی روزهای ۲۹ و ۳۰ تیرماه سال جاری در استان کردستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این همایش مهمانان داخلی و خارجی از اقلیم کردستان حضور دارند، افزود: در این اجلاسیه جمعی از مسئولان استانی و کشوری و روحانیون استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی و اقلیم کردستان حضور دارند.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقویت مذاهب اسلامی به پشتیبانی و حمایت مسئولان استانی از اولین همایش منطقه‌ای وحدت اسلامی اشاره و بیان کرد: هدف از برگزاری این همایش حفظ خاستگاه فرهنگ ملی، قومی، مذهبی، زبانی، فکری و جایگاه قوم کُرد و تقویت آن است.

وی از برگزاری اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این اجلاسیه با مشارکت پاکستان و در خراسان رضوی با همکاری افغانستان برگزار خواهد شد.

مسچی ادامه داد: مردم استان کردستان جزو غیورترین، سلحشورترین، اصیل‌ترین و فرهنگی‌ترین اقوام ایرانی هستند که برای ماندگاری این کشور در طول تاریخ ارزش‌های خود را به اثبات رساندند و مردانه پای ارزش‌های تاریخی، فرهنگی، انقلابی، اسلامی، دینی و مذهبی خود ایستادند.

وی با اشاره به اینکه امروزه متأسفانه دشمنان برای تغییر قومیتی، فکری، زبانی و فرهنگی و هدف‌های استعماری که دارند در تلاشند وحدت بین مسلمانان را از بین ببرند، تأکید کرد: باید جایگاه ملی، مذهبی، فرهنگی، قومی را در ایران تقویت کنیم و اولین راه  این امر تقویت ارتباطات علما است.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقویت مذاهب اسلامی اخلاق‌مداری، دیندارای، مهمان‌نوازی، وفاداری، ایستادن پای شرافت‌ها و ارزش‌های اخلاقی و انسانی مردم کردستان را از شاخصه‌های قوم کُرد دانست و گفت: ما امروز به‌ عنوان یک عنصر فرهنگی، انقلابی و ارزشی باید خاستگاه کردستان را برای همه جهان حفظ کنیم.

وی افزود: ارتباط بین نخبگان جامعه کُرد باید در راستای گفتمان و تقریب فکری و فرهنگی مردم باشد و بنابراین قومیت کُرد که یک فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی بوده باید به طور مجدد احیا شود.

مسچی بحث وحدت را یک مهم در کشور دانست و یادآور شد: اقوام باید ارتباطات بیشتر داشته باشد و همه با یک هدف، آرمان و ارزش تلاش کنند این اجلاس موفق برگزار شود لذا تلاش می‌شود کنفرانس بعدی در کردستان با حضور علما، سران و بزرگان کُرد همه کشورهای جهان از جمله، سوریه، روسیه و اروپا باشد.

انتهای پیام
captcha