آغاز جشنواره مولودی‌خوانی رضوی «هەتاو» در سنندج
کد خبر: 4062692
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۱

آغاز جشنواره مولودی‌خوانی رضوی «هەتاو» در سنندج

پنجمین جشنواره مولودی‌خوانی رضوی «هەتاو» با حضور ۱۲ گروه مولودی‌خوان و تواشیح کشور شامگاه گذشته، 17 خردادماه در خانه کُرد سنندج آغاز شد.

پنجمین دوره جشنواره مولودخوانی رضوی هه تاو

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، شامگاه گذشته، 17 خردادماه در حاشیه مراسم افتتاحیه پنجمین دوره جشنواره «مولودخوانی رضوی»، گفت: این جشنواره با حضور ۱۲ گروه مولودی‌خوان و تواشیح کشور به مدت سه شب تا 20 خردادماه در خانه کُرد سنندج برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های مولودخوانی از استان‌های خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان هستند، افزود: جشنواره مولودی‌خوانی رضوی از ۱۷ تا ۱۹ خردادماه در خانه کُرد سنندج برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از شرکت ۳۷ گروه از استان‌های مختلف کشور در این جشنواره خبر داد و بیان کرد: از بین تعداد ۱۲ گروه دارای سابقه قوی‌تر برای حضور در این جشنواره انتخاب شدند.

وی از حضور هشت گروه مولودخوان از استان کردستان در این جشنواره خبر داد و گفت: از استان خراسان شمالی یک گروه، آذربایجان شرقی دو گروه، آذربایجان غربی یک گروه و تهران یک گروه در این جشنواره حضور دارند.

دریایی با اشاره به اینکه پنجمین جشنواره مولودی‌خوانی رضوی «هەتاو» غیر رقابتی بوده است، یادآور شد: گروه‌های مولودخوان علاوه بر خانه کُرد در مناطق حاشیه شهر نایسر و ننله اجرا خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha