محبت و علاقه به اهل بیت(ع) به تنهایی کافی نیست
کد خبر: 4062724
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

محبت و علاقه به اهل بیت(ع) به تنهایی کافی نیست

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: در روایتی از امیرالمؤمنین(ع) نقل شده است که پیامبر(ص) فرمودند کسانی که بزرگان ما اهل بیت(ع) را تکریم نکنند، بر صغیر ما اهل بیت(ع) ترحم نکنند و فضل ما اهل بیت(ع) را نشناسند از ما نیستند یعنی صرف محبت و علاقه به اهل بیت(ع) کافی نیست بلکه باید آنها را تکریم و احترام کرد.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامت به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامت در جلسه درس اخلاق مدیران آستان مقدس فاطمی که شامگاه 17 خردادماه در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: دهه کرامت دهه‌ای برای تکریم و تأسی به اهل بیت(ع) و ایام سرور و شادی آنهاست.

وی با گرامیداشت ایام نیمه خرداد، گفت: در بیش از ۴۰ سالی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد و حتی قبل از پیروزی انقلاب که امام در مسجد اعظم فرمودند به داد اسلام برسید و در نتیجه قیام مردم و پیروزی انقلاب به وقوع پیوست، مردم ما حوادث بزرگ و مهمی را از حوادث شوق‌انگیز و حزن‌انگیز پشت سر گذاشتند و نشان دادند که مادامی که در مسیر ولایت و یاری اهل بیت(ع) و قرآن باشند خداوند هم نصرت خود را با توجه به اقتضائات دنیا به آنها خواهد رساند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اقتضائات دنیا همراه با شادی‌ها و غم‌هاست، گفت: انسان باید هویت و اصالت خود را در مجموعه غم‌ها و شادی‌ها تعریف کند و افرادی که دنیا را جای غم می‌دانند و افرادی که دنیا را فقط جای شادی می‌دانند در فهمشان نقصان وجود دارد.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) که نگران حفظ و هدایت ما هستند در قالب‌های مختلف به ما هشدار و تذکر داده و از ما خواسته‌اند که در مسیرشان حرکت کنیم، افزود: در بسیاری از موارد اهل بیت(ع) از عبارت «لیس منا» برای بیان رفتارها و نگاه‌هایی که شایسته نیست و از عبارت «منا» برای بیان رفتارهای پسندیده استفاده کرده‌اند.

سعیدی افزود: در روایتی از امیرالمؤمنین(ع) نقل شده است که پیامبر(ص) فرمودند کسانی که بزرگان ما اهل بیت(ع) را تکریم نکنند، بر صغیر ما اهل بیت(ع) ترحم نکنند و فضل ما اهل بیت(ع) را نشناسند از ما نیستند یعنی صرف محبت و علاقه به اهل بیت(ع) کافی نیست بلکه باید آنها را تکریم و احترام کرد.

وی پشت به ضریح ایستادن و پای خود را دراز کردن در مقابل ضریح را از مصادیق بی‌معرفتی نسبت به اهل بیت(ع) دانست و گفت: افرادی که در جریان غدیر خم حق پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) را رعایت نکردند علاوه بر بی‌حرمتی به پیامبر و امیرالمؤمنین(ع) ظلم عظیمی را مرتکب شدند و حتی اگر با پیامبر(ص) نسبت سببی و نسبی داشته باشند از امت پیامبر(ص) نیستند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: امام کاظم(ع) فرمودند هر کسی که هر روز حساب خود را بررسی نکند از ما نیست و در روایت دیگری داریم که کسی که به دنیای خود اهتمام نورزد و یا آخرت خود را به خاطر دنیا کنار بگذارد از ما نیست که مفهوم آن این است که دنیا و آخرت در کنار هم باید مورد توجه باشد؛ در روایت دیگری فرمودند کسی که شیعه امیرالمؤمنین(ع) است ولی تقوا پیشه نمی‌کند، شیعه نیست.

سعیدی با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمودند کسی که در امانت خیانت کند از ما نیست، گفت: سلمان فارسی که پیامبر(ص) فرمودند از ما اهل بیت(ع) است به‌گونه‌ای زندگی می‌کرد که تمام این صفات ناپسند را از خود دور کرده بود و حتی مدیریتش هم الهی و استثنایی بود.

انتهای پیام
captcha