سیدعباس صالحی دارای بینش بین‌المللی و جهان اسلامی است
کد خبر: 4062951
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰

سیدعباس صالحی دارای بینش بین‌المللی و جهان اسلامی است

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) العالمیه در یادداشتی بیان کرد: امیدواریم مسئولیت جدید سیدعباس صالحی، مانعی برای تحقق برنامه‌های او در دانشگاه مذاهب اسلامی نشود زیرا صالحی دارای بینش بین‌المللی و جهان اسلامی است.

سیدعباس صالحی دارای بینش بین‌المللی و جهان اسلامی است

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی میرزایی، عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) العالمیه، مطلبی را در صفحه شخصی خود در فضای مجازی همزمان با حکم رهبر معظم انقلاب درباره انتصاب سیدعباس صالحی، به نمایندگی ولی فقیه در مؤسسه و روزنامه اطلاعات منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید؛

چشمم که به تیتر فارس افتاد که رهبر عزیز و متفکر بزرگ انقلاب وی را به جای مرد بزرگ انقلابی و معتدل، جناب دعایی اسکنه الله فسیح جناته، به نمایندگی خود در روزنامه اطلاعات برگزید، از عمق جانم خوشحال شدم و خدا را سپاس گفتم. اما وقتی متن حکم را با دقت خواندم ابعاد این شایستگی به طور عمیق‌تری خود را نشان داد، زیرا:

۱. باز هم معلوم شد که رهبر انقلاب چقدر به ظرافت‌های خط و خطوط فرزندان انقلاب آگاهی دارد و می‌داند که چطور این حادثه غم‌انگیز، رحلت آن مرد را به فرصتی برای خط میانه‌رو و منطقی انقلاب تبدیل کند.

۲.این‌که تصریح می‌کند که سید عباس صالحی در صدر گزینه‌ها بود، آن‌قدر تعبیر پر‌آگاهانه و دقیقی است که جز شخص رهبری کسی نمی‌تواند در پشت این نگاه و بینش باشد. اگر دیگران به دنبال جایگزینی بودند حتما با نگاه سودجویی سیاسی در فکر این بودند که یا از خط تند اصلاحات و یا از خط تند جناح مقابل را بر جای آن شخصیت متخلق و معتدل راحل بنشانند. فراجناحی عمل کردن رهبری و تدبیر حکیمانه او کاملا هویدا شد.

۳. سیدعباس صالحی، در دولت سابق در محاصره دو جناح کند‌رو و تندرو قرار داشت و عملا ابعاد توانمندانه و اثرگذار او عملا در حد لازم جلوه نکرد. البته او فردی به دور از حاشیه و جنجال است. در زیرساخت‌های ارشاد چه آن زمان که معاون فرهنگی بود و عقلانیت ملموسی در عرصه نشر و کتاب پدید آورد و چه زمانی که در مسند وزارت بود، کارهای بزرگی انجام داد.

۴. رهبری انقلاب، به تازگی با این شخصیت بزرگ و اندیشمند ارزشمند و خردورز آشنا نشده‌اند. او و پدر بزرگوار او را از ده‌ها سال قبل به خوبی می‌شناسند. از متانت، وقار علمی و عمق اندیشه دینی و اجتماعی او و نیز ابعاد قرآن پژوهی‌اش اطلاع دارد. با این همه، متأسفانه جامعه انقلابی ما آشکارا میانه خوبی با چنین شخصیت‌هایی ندارد. انتظارات عرصه سیاسی کشور در چپ و راست رادیکال متمرکز است. صالحی در این جایگاه هم با این انتظارات جناحی دست و بالش بسته است. اما این انتخاب و این حکم بزرگ‌ترین حجت بر تمام جناح‌هاست که رفتار خود را قدری عقلانی کنند و از برخورد جناحی با او بپرهیزند.

۵. سیدعباس صالحی هم‌اکنون رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی است. امیدواریم که این پست مهم فرهنگی مانعی برای تحقق برنامه‌های او در دانشگاه نشود، زیرا صالحی دارای بینش بین‌المللی و جهان اسلامی است. وضعیت مذاهب و جایگاه فرهنگی انقلاب به تربیت کادری دانشگاهی با هدف وحدت جهان اسلام نیازمند است.

برای او آرزوی موفقیت و تسدید الهی داریم.

محمدعلی میرزایی

تونس

انتهای پیام
captcha