لغو قانون پوشش سر و گردن در کارت شناسایی زنان عربستان تکذیب شد
کد خبر: 4063408
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

لغو قانون پوشش سر و گردن در کارت شناسایی زنان عربستان تکذیب شد

سازمان ثبت احوال عربستان سعودی اعلام کرد خبر منتشر شده درباره لغو قانون لزوم پوشش سر و گردن در عکس کارت شناسایی زنان این کشور صحت ندارد.

به گزارش ایکنا به نقل از سبق، ثبت احوال عربستان سعودی اعلام کرد اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه این کشور قانون لزوم پوشیده بودن سر و گردن زنان در عکس‌های کارت شناسایی را لغو کرده است، صحت ندارد. 

روز گذشته رسانه‌ها اعلام کردند حذف اجبار در لزوم پوشاندن سر و گردن در عکس شناسایی زنان در چارچوب اصلاحات جدید ماده هفده آیین‌نامه اجرایی قانون احوال مدنی عربستان انجام و در قانون جدید این عبارت حذف شده است.

 در ماده ۱۷ قانون احوال شخصیه عربستان سعودی آمده است که عکس شخصی زنان باید فاقد آرایش و همراه با پوشاندن موی سر و گردن باشد.

اما در اصلاحیه جدید این قانون که در روزنامه رسمی ام‌القری منتشر شده، عبارت لزوم پوشاندن موی سر و گردن در عکس زنان حذف شده و این گونه آمده است: عکس شخصی و عکس گرفته شده در سامانه‌های خودکار مورد نیاز برای صدور کارت هویت ملی لازم است رنگی، شفاف، تمام‌رخ و با پس زمینه سفید و بدون عینک و لنزهای غیرطبی و خالی از هرگونه آرایش باشد و جایز نیست با لبا‌س‌های کاری و یا با لباس‌های یک گروه خاص گرفته شده باشد.

 وزارت کشور عربستان شب گذشته توضیحی در این خصوص ارائه داد و اعلام کرد که حذف عبارت مذکور تنها مختص گروه سنی ۱۰ تا ۱۴ سال و برخی بیماران خاص است.

انتهای پیام
captcha