افتتاح نخستین مسجد در ونیز + فیلم
کد خبر: 4063603
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

افتتاح نخستین مسجد در ونیز + فیلم

نخستین مسجد در شهر ونیز ایتالیا در مراسمی با حضور مسئولان سازمان‌های اسلامی و مسیحی این کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب نیوز، شهر  دیدنی ونیز که در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار دارد اکنون  عبادتگاه تازه‌ای برای  هزاران مسلمان ساکن در این شهر دارد.
اولین مسجد ونیز در مراسمی با حضور نمایندگان جامعه اسلامی ایتالیا و مسئولان این شهر جمعه، 20 خرداد افتتاح شد. این ساختمان توسط جامعه محلی مسلمان با درآمد حاصل از زکات جمع‌آوری شده در ونیز و بندر صنعتی مستره در نزدیکی آن خریداری شد.

یاسین لافرام، رئیس جامعه اسلامی بولونیا و اتحادیه جوامع اسلامی ایتالیا گفت: امیدوارم از این به بعد گردشگرانی که از سراسر جهان به ونیز می‌آیند، علاوه بر تصاویری که از دیدنی‌های شهر تهیه می‌کنند از مسجد ونیز هم با خود عکس یادگاری به خانه ببرند، ما به این مکان افتخار می‌کنیم زیرا این سند دیگری از یکپارچگی ما است.

افتتاح نخستین مسجد در ونیز

در این مراسم علاوه بر یاسین لافرام، سادمیر علیوفسکی، رئیس جامعه اسلامی ونیز و حماد المحمد، امام جماعت سوری‌تبار حضور داشتند. همچنین روبرتو برتون و ناندینو کاپیویلا به نمایندگی از پاپ در این مراسم شرکت کردند و تعدادی از اعضای شورای شهر و سیاستمداران محلی هم حضور داشتند.

لافرام افزود: این مسجد اکنون به لطف قانون اساسی ایتالیا که به شهروندان اجازه انتخاب دین خود را می‌دهد به روی همه باز است. رئیس اتحادیه جوامع اسلامی ایتالیا ادامه داد: همه مسلمانان ساکن در این کشور می‌خواهند به ایجاد کشوری که در آن همه مورد احترام باشند و نیز برای تأمین منافع عمومی کمک کنند. 

افتتاح نخستین مسجد در ونیز

سادمیر علیوفسکی، رئیس جامعه اسلامی ونیز هم در سخنانی گفت که مسجد جدید قصد ندارد مکانی بسته و فقط برای مسلمانان باشد. این مسجد که در شهری چندفرهنگی افتتاح می‌شود و همه روزه مردم از سراسر جهان از آن بازدید می‌کنند، فعالیت‌های بسیاری خواهد داشت که در آن از همه استقبال می‌شود. از این پس، این مکان برای همه باز خواهد بود و ما آماده همکاری در هرگونه پروژه، تحقیق و مطالعه در زمینه فرهنگ و همگرایی اسلامی هستیم. 

در ادامه ویدئویی از افتتاح مسجد ونیز را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha