مسئولیت‌پذیری و روحیه جهادی مؤلفه‌های لازم برای توسعه است
کد خبر: 4065043
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
حجت‌الاسلام نواب:

مسئولیت‌پذیری و روحیه جهادی مؤلفه‌های لازم برای توسعه است

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار کرد: مسئولیت‌پذیری و داشتن روحیه جهادی یکی از مؤلفه‌های لازم برای توسعه کشور است.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، کارگاه یک روزه طرح تدوین نظام جامع پژوهشی و معرفی فرایند و مزایای ورود دانشگاه ادیان و مذاهب به نظام رتبه بندی‌های ملی و بین المللی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب و اعضای هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.
 
در این کارگاه رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب به «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» و با تاکید بر اهمیت تحقیق و پژوهش گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب از ابتدای آغاز فعالیت خود پژوهش را محور همه برنامه‌های خود قرار داده است.
 
وی با بیان این‌که کارهای پژوهشی خوبی در دانشگاه انجام شده است ولی کافی نیست، ادامه داد؛ همه ما باید نسبت به سرنوشت و آینده  کشور حساس و در تصمیم سازی‌ها مشارکت داشته‌ باشیم و سعی کنیم با کمک به مسئولان کشور تصمیمات آن‌ها را با علم و دانش همراه سازیم و در این مسیر همه باید احساس وظیفه نمایند.
 
سید ابوالحسن نواب ادامه داد: امروز همه کشور‌ها به سمت دیپلماسی علمی رفته‌اند و ما مفتخریم که میزبان دانشجویانی از 35 کشور جهان در دانشگاه ادیان و مذاهب هستیم و با برنامه‌ریزی دقیق و علمی و همدلی و اتحاد و تلاش همه‌جانبه در صدد توسعه برنامه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه هستیم.
 
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با انتقاد از افراد غیر متخصص و بدون اطلاع از تحولات جهانی گفت: یکی از مشکلاتی که کشور ما همیشه با آن روبرو بوده تنگ نظری در بحث توسعه است و افرادی به دلیل عدم اطلاع کافی از معادلات جهانی و عدم توانایی در تصمیم‌گیری صحیح؛ با روند توسعه، دشمنی می‌کنند و با ایجاد موانع متعدد در مسیر توسعه لطمات جبران ناپذیری به کشور تحمیل می‌کنند.
 
سیدابوالحسن نواب ادامه داد: مسئولیت‌پذیری و داشتن روحیه جهادی یکی از مؤلفه‌های لازم برای توسعه کشور است و مسئولان باید با برنامه‌ریزی دقیق علمی و شناخت کامل چالش‌های کشور نسبت به رفع موانع اقدام نمایند و اصلی‌ترین عنصر در یک برنامه ریزی دقیق علمی, داشتن یک نظام جامع پژوهشی استاندارد و دقیق است.
 
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: این دانشگاه با درک شتاب توسعه بین‌المللی در تمام ابعاد علمی و اجتماعی، از سال‌ها پیش و با برقراری ارتباطات گسترده و موثر با مراکز علمی و دانشگاهی از سراسر جهان، گام‌های مهمی در جهت گسترش بنیان‌های علمی در ایران اسلامی برداشته و از راه‌های مختلف  با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های گوناگون توانسته است در این زمینه به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یابد.
 
نواب افزود: از نگاه کلان مجموعه دانشگاه ادیان و مذاهب، تمامی این دستاوردها آغاز راهی بسیار بزرگ‌تر است که این‌جانب ضمن تشکر از تمامی افراد و همکارانی که این دانشگاه را تا به امروز همراهی کرده و به وضعیت کنونی رسانیده‌اند از همه اساتید و اعضای هیئت علمی درخواست می‌ نمایم که به این میزان قانع نبوده و برای رسیدن به افق‌های برتر و والاتر؛ بیش از پیش تلاش کنند.
انتهای پیام
captcha