فعالیت سه هزار طلاب و روحانی اهل سنت و تشیع در کردستان
کد خبر: 4065157
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰

فعالیت سه هزار طلاب و روحانی اهل سنت و تشیع در کردستان

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به اینکه دو هزار نفر ماموستای اهل‌سنت و یک هزار نفر روحانیون و طلبه اهل‌تشیع در استان فعالیت می‌کنند، گفت: ماموستایان اهل‌سنت همراه و انقلابی هستند و باید مشکل سربازی‌شان حل شود.

دیدار نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در دیدار با معاون نظارت و بازرسی عقیدتی سیاسی ستادکل نیروهای مسلح که امروز، 29 خردادماه در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان برگزار شد، با قدردانی از تلاش‌های نیروهای مسلح در استان کردستان اظهار کرد: نیروهای این مجموعه تلاشگر و خدمتگزار به‌صورت شبانه‌روزی در کردستان مشغول به فعالیت هستند.

وی با تأکید بر ضرورت حل مشکل سربازی طلبه‌های استان افزود: امیدواریم زمینه‌ای فراهم شود تا معضلات سرباز وظیفه‌ها و ماموستاهای غایب خدمت سربازی برطرف شود.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به اینکه دو هزار ماموستای اهل‌سنت و یک هزار نفر روحانیون و طلبه اهل‌تشیع در استان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: ماموستایان اهل‌سنت همراه و انقلابی هستند و باید مشکل سربازی‌شان حل شود.

وی با ابراز خرسندی از اینکه طلبه‌ها و روحانیون متعهد، زحمتکش و دارای سلوک اخلاقی در حوزه عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح استان کردستان حضور دارند، عنوان کرد: انتظار می‌رود تعاملات در این حوزه تقویت شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی از برنامه‌ریزی برای برگزاری کلاس‌های اخلاق و درس خارج از فقه در استان خبر داد و بیان کرد: هم‌اکنون ۷۰ نفر از روحانیون بیجار جهت حضور در این کلاس اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: خوشبختانه کیفیت برنامه‌های حوزه عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح استان بسیار خوب و رضایت‌بخش است.

گفتنی است؛ معاون نظارت و بازرسی عقیدتی - سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده و برنامه‌های این حوزه کاری پرداخت.

انتهای پیام
captcha