معلمان نقشی بی‌بدیلی در تثبیت و کارآمدی نظام اسلامی داشتند + فیلم
کد خبر: 4065736
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
وزیر آموزش و پرورش:

معلمان نقشی بی‌بدیلی در تثبیت و کارآمدی نظام اسلامی داشتند + فیلم

وزیر آموزش و پرورش در دومین کنگره استانی شهدای فرهنگی آموزش و پرورش استان تهران بر نقش بی‌بدیل معلمان در تثبیت و کارآمدی نظام اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، دومین کنگره استانی شهدای فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در روز سه‌شنبه 31 خرداد در باغ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزار شد.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در مراسم گرامیداشت شهیدان فرهنگی بیان کرد: معلم‌ها سردمداران انقلاب اسلامی بعد از امام خمینی(ره) بودند. پایه‌گذار سپاه محمد رسول‌الله(ص) شهید ابراهیم همت بود که در شهرضا معلم بود و درس می‌داد. شهید رجایی تنها رئیس‌ جمهوری بود که شغل معلمی داشت و شهید شد. شهید باهنر، نخست‌ وزیر ایشان نیز معلم بودند. همچنین شهید مطهری هم معلم بودند. در بسیاری از موارد، معلم‌ها عنصر مؤثری بوده‌اند.

وی ادامه داد: پنج هزار معلم شهید، 36 هزار دانش‌آموز را با خود برای دفاع از کیان اسلام و کشور جمهوری اسلامی ایران به جبهه‌ها بردند. معلمین نقشی بی‌بدیل در تثبیت و کارآمدی نظام اسلامی داشتند و توقعی نیز ندارند.

نوری با انتقاد از عدم ساخت فیلم زندگی شهید همت گفت: برای یک سرباز که اول معلم بوده، فیلمی به نام سرباز رایان ساخته می‌شود ولی ما هنوز برای معلم و سرداری مثل حاج همت فیلمی نساختیم. باید دید این معلم‌ها چگونه درس می‌دادند و بچه‌ها را به جبهه می‌بردند؟ برای حضور مؤثر در تمدن نوین اسلامی  و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی باید نظام آموزش و پرورش را آنگونه که شهدا می‌دیدند، ببینیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد:‌ این نظام اسلامی، انقلابی است. اگر سند 2030 آورده شد به این علت بوده است که فکر می‌کردند ما مثل دیگران هستیم و خصیصه نظام اسلامی انقلابی را از یاد بردیم. شاخصه‌های نظام اسلام باید در نظام تعلیم و تربیت جاری و ساری باشد و اگر این اتفاق نیفتد ما هر لحظه باید منتظر حادثه باشیم.

کد

سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در این مراسم بیان کرد: دوران دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین دوران‌های انقلاب است که شاهد حضور همه اقشار بودیم و این پیروزی و موفقیت بزرگ را رقم زدند. در بین این اقشار یکی از اثرگذارترین قشرها فرهنگیان هستند. معلمان شهید بزرگ‌ترین درس را به تمام بشریت آموختند.

وی ادامه داد: شهیدان اسطوره و الگوی عملی هستند. آنها فهم و درک صحیح از انقلاب اسلامی و موقعیت آن داشتند و به همین دلیل به جبهه‌ها اعزام شدند. این تشخیص اولویت‌ها، درسی است که معلم‌ها به ما آموختند. باید اندیشید که اگر شهدا امروز حاضر بودند و با این فهم و درک دقیق از شرایط امروز جامعه چه کار برخوردی داشتند؟

وزیر آموزش و پرورش: معلمین نقشی بی‌بدیل در تثبیت و کارآمدی نظام اسلامی داشتند

سردار حسن‌زاده تأکید کرد: تقدیم بیش از 36 هزار شهید دانش‌آموز و چهار هزار معلم به این معناست که آموزش و پرورش ما معادل یک ارتش شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است که بسیار ارزشمند است.

وی افزود: اگر امروز ما در نبرد اقتصادی و فشار حداکثری هستیم باید بیندیشیم که اگر این معلم‌ها و دانش‌آموزان در این زمان بودند چه کار می‌کردند؟ طبق توصیه فرمایشات مقام معظم رهبری باید با این جنگ نرم مقابله کرد. امروز تمام تلاش دشمن این است تا مردم را ناامید کند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) اظهار کرد: واکسیناسیون سراسری کرونا و رسیدن آمار مرگ و میر به صفر، پیروزی بسیار بزرگی است که کمتر به آن توجه شد. امروز وسط میدان نبرد اقتصادی هستیم و این گرانی‌ها کم‌ترین خسارت ممکن است؛ در نبردها خسارت و تلفات هم وجود دارد. دشمنان در دو ماه گذشته بسیار سعی کردند که تهران را به آشوب بکشند ولی موفق نشدند و این نشان از فهیم بودن مردم است. نه اینکه مردم مشکل ندارند بلکه فهم انقلابی دارند و تنها راه پیروزی در این شرایط سخت، مقاومت است.

سردار حسن‌زاده با اشاره شهادت شهید صیاد خدایی بیان کرد: ما در یک نبرد تمام عیار به سر می‌بریم. ترور پاسدار ما در یک کوچه بن بست نشان دهنده ذلت، ضعف و درماندگی دشمن است و نه قدرت او و نشان می‌دهد که آنها چقدر ذلیل شدند که تنها امید آنها این است که با عملیات روانی اذهان و قلوب مردم را متزلزل کنند اما مردمی که شهید تقدیم کردند و پیام شهدا را دریافت کردند، حتماً دشمنان را در این مرحله نیز ناکام باقی می‌گذارند.

شهدا؛ بهترین الگو برای نسل امروز

علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران در این مراسم بیان کرد: امروز اقتدار، عظمت و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج کشور را مرهون ایثارهای شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس هستیم.

وی ادامه داد: شهدای دانش‌آموز و معلم به عنوان الگو برای نسل امروز در سپهر جمهوری اسلامی می‌درخشند. نسل امروز نیازمند الگو است و بهترین الگوها شهدا هستند. مردم ما خود را مدیون خون شهدا می‌دانند و باید این ارزش‌ها را پاس داشت و به هیچ وجه دشمنان نمی‌توانند این ارزش‌ها را از مردم بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش: معلمین نقشی بی‌بدیل در تثبیت و کارآمدی نظام اسلامی داشتند

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران اضافه کرد: بزرگداشت یاد و خاطره شهدا تکلیفی بر همه است تا ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را احیا کنیم. ایثار و شهادت در راه آرمان‌های وطن جزء جدا نشدنی از مردمان این سرزمین است. بی‌شک فداکاری‌های این معلمان و دانش‌آموزان بر تارک تعلیم و تربیت می‌درخشد. از افتخارات آموزش و پرورش تقدیم بیش از 36 هزار دانش‌آموز و 4 هزار معلم به دفاع مقدس است.

در پایان این مراسم از کتاب QR کد شهدای تهران رونمایی شد و از خانواده‌های شهید فرهنگی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha