بهره‌مندی از ظرفیت‌های گردشگری برای توسعه استان کردستان
کد خبر: 4066185
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶

بهره‌مندی از ظرفیت‌های گردشگری برای توسعه استان کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: تمام شهرهای استان به‌ویژه کامیاران ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد که باید با مدیریت صحیح از این ظرفیت‌ها در راستای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف استان استفاده کرد.

نشست ستاد تسهیلات سفر کامیاران

به‌گزارش ایکنا از کردستان، یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان شامگاه چهارشنبه، یکم تیر‌ماه در نشست ستاد تسهیلات‌سفر شهرستان کامیاران اظهار کرد: تمام شهرهای استان به‌ویژه کامیاران ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد که باید با مدیریت صحیح از این ظرفیت‌ها در راستای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف استان استفاده کرد.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهتر به مسافران در ایام تعطیلات تابستان تأکید کرد و افزود: برگزاری نشست‌های متعدد و ارائه نظرات، پیشنهاد‌ها و ایده‌های نو از سوی اعضای کمیته‌ ستاد می‌تواند در خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران مؤثر باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: باید به مبلمان و خدمات شهری برای استقبال از مسافران و ایجاد فضای مناسب شهری در این ایام توجه شود.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم با همکاری و تعامل مناسب مابین دستگاه‌های عضو کمیته‌های این ستاد و با ارائه خدمات مناسب، شاهد رضایت‌مندی مسافران و گردشگران ورودی به استان باشیم.

خدمت‌رسانی شایسته و مطلوب به گردشگران

کیوان شافعی، سرپرست فرمانداری شهرستان کامیاران نیز در این نشست اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در خدمت‌رسانی شایسته و مطلوب به گردشگران، مجدانه تلاش كنند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کامیاران در ایام نوروز امسال و در بحث خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی و حضور گردشگران فعالیت مطلوبی داشت، افزود: کامیاران یک شهر گردشگرپذیر است و هرچه برای آبادی این شهر تلاش کنیم باز هم کم است.

سرپرست فرمانداری شهرستان کامیاران بیان کرد: امید است با همکاری اعضای ستاد خدمات‌سفر شهرستان، نقاط ضعف و قوت را شناسایی و در راستای خدمات‌رسانی مطلوب و در شأن مهمانان فعالیت کنیم.

توسعه گردشگری کامیاران گامی مؤثر در ایجاد اشتغال پایدار

سعداله نوری، مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کامیاران هم در این نشست گفت: صنعت گردشگری موجب توسعه اقتصادی، افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

وی هدف از تشکیل این جلسه را ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب برای رفاه حال مسافران و گردشگران ذکر کرد و افزود: گردشگری یکی از صنایع‌پاک است که در رونق اقتصاد و درآمدزایی مستمر نقش مهمی را ایفا می‌کند.

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کامیاران، اظهار کرد: گردشگری می‌تواند منجر به تنوع بخشیدن به اقتصاد شهری و روستایی، افزایش بهره‌وری و کارآمدی نیروی انسانی، اشتغال‌زایی، تعامل فرهنگ‌ها و حفظ محیط زیست و در مجموع توسعه پایدار شود.

وی در پایان یادآور شد: انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی درست فضا را به‌گونه‌ای ایجاد کنیم که رفاه و آسایش گردشگران و مهمانان دیده شود.

انتهای پیام
captcha