هفت پدر و مادر شهید و چهار جانباز آسمانی شدند
کد خبر: 4066258
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
در هفته‌ای که گذشت

هفت پدر و مادر شهید و چهار جانباز آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت هفت پدر و مادر شهید و چهار جانباز 70 درصد به فرزندان و یاران شهید خود پیوستند و آسمانی شدند.

به گزارش ایکنا، در هفته‌ای که گذشت؛ سیده‌نصرت هندی‌پور، مادر شهیدان والامقام محمد و ناصر مرادی چشم از جهان فرو بست و به دیدار فرزندان شهیدش رفت.

شهید ناصر مرادی در شهرستان بروجرد به دنيا آمد. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. نهم اسفند 1362، با سمت راننده در بمباران هوايی جزيزه مجنون عراق مجروح شد. در سال 1387، در زادگاهش دچار سانحه رانندگی شد و به شهادت رسيد. مزار وی در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.

شهید محمد مرادی هجدهم فروردين 1346، در شهرستان بروجرد به دنيا آمد. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. نهم اسفند 1362، در بمباران هوايی جاده خرمشهر- اهواز بر اثر اصابت تركش به شكم، شهيد شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

مادر شهیدان شبانی

زهراخاتون حسینعلی مادر شهیدان والامقام مجتـبی و محمـد شـبانی از شهدای شهرستان محلات در استان مرکزی، پس از سال‌ها تحمل فراق و دوری از فرزندان شهیدش دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندان شتافت.

شهید محمد شبانی در سال 1339 و برادرش مجتبی در سال 1343 در محلات متولد و در سال‌های 1361 و 1364 در منطقه جنوب کشور به شهادت رسیدند.

مادر شهیدان قربانی دستجردی

زهرا مظلومان مادر شهیدان گرانقدر احمد، محمد و قاسم قربانی دستجردی، به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید احمد قربانی دستجردی، ۱۴ فروردین ماه سال ۱۳۳۹ در تهران دیده به جهان گشود. او که تحصیلاتش را تا مقطع دیپلم در رشته تجربی ادامه داده بود، پس از شروع کار در سپاه پاسداران ۶ شهریور ماه سال ۱۳۵۹ در منطقه جوانرود کردستان به شهادت رسید.

شهید محمد قربانی دستجردی، ۲۳ شهریور ماه سال ۱۳۴۲ در تهران دیده به جهان گشود. او که تحصیلاتش را تا مقطع دیپلم ادامه داده بود به عنوان نیروی بسیجی به جبهه رفت پس از حضور در جبهه ۱۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ در خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس به شهادت رسید.

شهید قاسم قربانی دستجردی، ۱۵ فروردین سال ۱۳۴۹ در تهران دیده به جهان گشود. در سن ۱۶ سالگی در حالی که دانش‌آموز بود عازم جبهه شد و در ۲۱دی ماه سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید. پیکر این شهدای والامقام در بهشت زهرای تهران آرام گرفته است.

مادر شهیدان دلیرپور

ماه‌طلا دهقان‌زاده مادر شهیدان والامقام خسرو و منوچهر دلیرپور از شهدای شهرستان کازرون در سن ۸۵ سالگی به دلیل کهولت سن و ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

شهید خسرو دلیرپور اول آبان ماه سال ۱۳۵۹ در منطقه عملیاتی اهواز به شهادت رسید و شهید منوچهر دلیرپور نیز ۷ بهمن ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل شد.

پدر شهیدان پیغان

دوست‌محمد پیغان پدر والامقام شهیدان معظم حسینعلی و نعمت‌الله پیغان بامداد در شهرستان زابل به علت کهولت سن و در سن 90 سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهيد حسينعلی پیغان در سال 1353 در شهرستان زابل در خانواده‌ای مذهبی ديده به جهان گشود و در سن 18 سالگی به طور داوطلبانه به خدمت مقدس سربازی رفت و در آخرین روزهای باقی مانده از خدمت در منطقه بیابانی گوهرکوه خاش در درگیری با اشرار و ترریست‌های مسلح، در اسفند 1373 مصادف با بیست و سومین روز ماه مبارک رمضان به خیل شهدا پیوست.

همچنین شهید حجت‌الاسلام و المسلمین نعمت‌الله پیغان، آبان ماه 1354 در شهر زابل دیده به جهان گشود و در شامگاه 25 اسفند 1384 در حادثه تاسوکی به درجه رفیع شهادت رسید.

پدر شهیدان بیدلی

حسین بیدلی پدر شهیدان والامقام لیلی و محمدتقی بیدلی و همسر شهیده طوبی چراغ‌چی پس از سال‌ها فراق از فرزندان و همسر افتخارآفرینش به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به شهیدانش پیوست.

شهید لیلی بیدلی بيستم اسفند 1353، در شهرستان دزفول به دنيا آمد و در سی و یکم فروردين 1362، در حملات موشكی زادگاهش به شهادت رسيد.

شهید محمدتقی بیدلی بيست و پنجم تير 1343، در شهرستان دزفول به دنيا آمد. از سوی بسيج در جبهه حضور يافت و در نهم آذر 1360، در بستان به شهادت رسيد.

شهید طوبی چراغ‌چی در پانزدهم خرداد 1323، در شهرستان دزفول به دنيا آمد و در سی و یکم فروردين 1362، در حملات موشكی زادگاهش به شهادت رسید.

پدر شهیدان جباری

حاج محمود جباری پدر بزرگوار سردار شهید مرتضی و رحمت‌الله جباری پس از سال‌ها چشم انتظاری دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

سردار شهید مرتضی جباری متولد دهم شهریور 1341، در سیزدهم اسفند 1365، به عنوان فرمانده گردان رسول‌الله در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به پا و شهید رحمت‌الله جباری متولد ششم اردیبهشت ١٣٤٠، در دوازدهم بهمن 1359، در میمک بر اثر اصابت ترکش به سر، به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

جانباز 70 درصد

مجتبی کاظم تبریزی جانباز معزز ۷۰ درصد پس از ۳۳ سال درد و رنج ناشی از مجروحیت به یاران شهیدش پیوست.

جانباز شهید تبریزی اعزامی از ارتش جمهوری اسلامی ایران متولد 1342 در تاریخ سوم آذر 1364 منطقه عین خوش در اثر اصابت ترکش به سر و دو پا به درجه رفیع جانبازی نائل آمد.

جانباز 70 درصد

جانباز گرانقدر 70 درصد حسین قائنی پس از سال‌ها تحمل درد ناشی از مجروحیت دوران دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست.

جانباز شهید حسین قائنی در 30 اردیبهشت 1332 در روستای تقرآباد از توابع شهرستان فیروزه چشم به جهان گشود، وی به عنوان عضو رسمی سپاه در هفتم اسفندماه 1364 به منطقه غرب اعزام و در بهمن ماه سال 1365 در عملیات کربلای پنج در شلمچه در اثر اصابت ترکش خمپاره به نخاع از ناحیه 2 پا و دست راست مجروح و به مقام رفیع جانبازی نائل آمد، این جانباز 70 درصد پس از 36 سال تحمل مجروحیت به کاروان شهدا پیوست.

جانباز 70 درصد

جانباز معزز 70 درصد داود پژوهی پس از 35 سال تحمل درد و رنج ناشی از جانبازی در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) به همرزمان شهیدش پیوست.

جانباز شهید داود پژوهی متولد 1347 در 5 بهمن ماه 1366 منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر اصابت ترکش و تیر مستقیم به ناحیه سینه و صورت به درجه رفیع جانبازی نائل آمد.

از این جانباز شهید یک فرزند پسر و سه فرزند دختر به یادگار مانده است.

جانباز 70 درصد

حسین اکبرپور جانباز گرانقدر 70 درصد گیلانی، پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جراحت جنگ تحمیلی بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت و به مقام شهادت نائل آمد.

شهید حسین اکبرپور سال 1362 در منطقه عملیاتی حُمرین مهران بر اثر اصابت ترکش خمپاره مدال جانبازی را به گردن آویخت.

انتهای پیام
captcha